Het Autosalon is terug na een jaartje van afwezigheid…
Febiac, organisator van de Brussels Motor Show, heeft groot nieuws. Niet alleen zetten ze, na een jaartje afwezigheid, hun tenten terug op in de Heizelpaleizen, ze doen dat ook in aanwezigheid met maar liefst een 50-tal automerken waardoor dit meteen ook het grootste salon van Europa zal worden. En of we blij zijn! Zo is MenStyle een jaarlijkse gast in Brussel.
En wie mogen we dan verwelkomen tussen 10 en 19 januari? Buiten Volvo, Jaguar Land Rover, Nissan, Tesla en Polestar zowat alle merken. Een bewuste keuze van deze merken die, ver weg van de Belgische hoofdzetels, budgettaire of duurzame beslissingen maken hierin geen geld en energie te stoppen. De juiste keuze? Wetende dat het autosalon dé plaats is waar particulieren en professionelen in België deals sluiten in ieder geval een gedurfde keuze. Wie er gelijk heeft? Dat zullen de verkoopcijfers in de weken of maanden na het salon uitwijzen. Of gooien enkele beleidsbeslissingen van onze politieke vrienden hier ook nog roet in het eten? Het worden in ieder geval nog spannende weken en maanden voor zij die nog hopen op enige fiscale voordelen bij de aanschaf van een wagen.
Wie er zich voorlopig niets van aantrekt en daarentegen in Brussel wel alle registers zullen opentrekken? Wél, deze merken:
Abarth, Alfa Romeo, Alpine, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, BYD, Citroën, Cupra, Dacia, DS, Fiat, Ford, Honda, Hongqi, Hyundai, Isuzu, Jaecoo, Jeep, KGM, KIA, Lamborghini, Lancia, Leapmotor, Lexus, Lucid Motors, Maxus, Mazda, Mercedes, MG, Microlino, Mini, Mobilize, Omoda, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rimac, Seat, Skoda, SMART, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volkswagen LCV
XEV en Xpeng.