BMW boekt historisch record in België

Voor het eerst in de merkgeschiedenis is BMW in België een jaar lang nationaal marktleider

BMW’s spant de kroon in het aantal inschrijvingen van nieuwe wagens. Zo’n nationaal marktleiderschap van BMW is een unicum in de wereld. Ook voor MINI bracht 2021 Belgische recordcijfers met maar liefst 6952 ingeschreven wagens. De motorfietsentak BMW Motorrad vervolledigde de BMW-driepunter met een hernieuwing van zijn marktleiderschap in België.

Vooruitzichten

De inschrijvingen van nieuwe auto’s zijn een afspiegeling van de daadwerkelijk afgeleverde auto’s. Ook voor 2022 zijn de vooruitzichten gunstig. Eddy Haesendonck: ‘Ons orderboekje was nog nooit zo goed gevuld als vandaag. Corona en de chiptekorten hebben hun impact op de hele industrie, maar zijn voor ons nooit een excuus geweest om de lat lager te leggen. Integendeel zelfs: meer dan ooit zijn we blijven investeren in – steeds meer digitale – communicatie met de klanten. Alle klanten die hun wagen in ons netwerk laten onderhouden, hebben voortaan recht op levenslange gratis pechbijstand. En voor wie langer dan gedacht op zijn nieuwe wagen moet wachten, ontwikkelden we flexibele financieringsoplossingen waarbij een snel beschikbare wagen zonder dossierkosten na 2,5 jaar kan vervangen worden door bijvoorbeeld een 100% elektrische BMW, in functie van ieders mobiliteitsbehoefte.

Elektrificatie

Opvallend is verder de pijlsnelle elektrificatie van het gamma. Tegen 2023 zal BMW Group over 25 geëlektrificeerde modellen beschikken waarvan meer dan de helft volledig elektrisch. Vandaag is liefst 40% van de nieuwe bestellingen van auto’s bij BMW Belux deels of volledig elektrisch.

‘Klanten, zowel professioneel als particulier, stellen terecht steeds hogere eisen op het vlak van duurzame mobiliteit’, stelt Eddy Haesendonck. ‘Daar zitten we met BMW Group op de eerste plaats. Niet allen op het vlak van emissies – denk maar aan ons elektrisch gamma of aan de eDrive zones waar hybride BMW’s in 10 Belgische steden automatisch elektrisch rijden – maar ook op productieniveau. Zo haalt BMW Group het kobalt voor zijn batterijen rechtstreeks bij mijnbouwers in Australië en Marokko, om sociale en ecologische wantoestanden te vermijden. Duurzame mobiliteit is meer dan wat er (niet) uit de uitlaat komt.’

Modellenoffensief 2022

De nieuwe elektrische vlaggenschepen, de BMW iX en BMW i4, zetten de groei van de elektrificatie verder, samen met de nieuwe BMW iX3. Dit najaar krijgen ze gezelschap van de gloednieuwe BMW i7, de volledig elektrische variant van een nieuwe generatie van het BMW-vlaggenschip, de BMW 7 Reeks.

Verder wordt het gamma van de BMW 2 Reeks in februari uitgebreid met de bloedmooie BMW 2 Reeks Coupé, en zullen we volgende week in ons hoofdkwartier in Bornem de gloednieuwe BMW 2 Reeks Active Tourer in absolute wereldpremière onthullen. Daags na de wereldpremière in Bornem zal deze wagen ook voor het eerst meteen bij alle BMW dealers in België te ontdekken zijn waar zij allemaal hun eigen “autosalon” organiseren.

In 2022 viert BMW M GmbH haar 50 jarig bestaan waarbij niet alleen de BMW M3 Touring maar ook de imposante BMW XM zal aangekondigd worden.

Vooruitzichten MINI

Het jaar 2022 belooft ook voor MINI vol nieuwe producten en verrassingen te zitten. Het merk zal zich vanaf februari 2022 richten op tal van speciale, gelimiteerde en originele edities. MINI zal zich ook focussen op het opbouwen van het nieuwe merkimago rond de BIG LOVE.

In 2021 brak MINI overigens niet enkel commerciële records. Zo was er de eerste editie van de MINI Tour, de grootste bijeenkomst van MINI fans in België ooit, met niet minder dan 775 ingeschreven MINI’s. Verder werden met succes de nieuwe MINI 3-deurs, 5-deurs en Cabrio gelanceerd, evenals de zeer gelimiteerde MINI Electric mosaert Edition, en de MINI Strip by Paul Smith.

BMW en MINI Salon

Ondanks de annulatie van het Autosalon van Brussel zal de start van het nieuwe jaar bij BMW en MINI niet onopgemerkt voorbijgaan, dankzij een hele reeks acties bij de 67 concessiehouders. Het wordt een flexibele combinatie van een fysiek en digitaal aanbod, met salonvoorwaarden voor bijna het hele modellengamma van de merken van de groep zonder te vergeten de lancering van de volledig nieuwe BMW 2 Reeks Active Tourer.

You May Also Like

MenStyle Road Test: BMW iX xDrive40

BMW startte haar elektrische avontuur in 2010 met de BMW i3. Nadien volgde nog de ...

The Stig rijdt dit weekend de 24 uur van Zolder

Hij kruipt achter het stuur van de Praga R1T evo van Xwift Racing Events Ben ...

Gloednieuwe Ferrari 296 GTB puurt 830 pk uit V6

Een plug-inhybride V6-biturbo De Italianen uit Maranello hebben een nieuw steigerend paard gelanceerd. Eentje ...