Trouwe lezers hebben het al door, Watches and Wonders in Genève is volop bezig en dat wil zeggen dat we dagelijks rond de oren worden geslagen met de ene na andere nieuwigheid in de horlogewereld. Na Bell & Ross gisteren, en de topman bij Rolex die eergisteren verkondigde dat investeren in horloges als belegging geen goed idee is, waren we nu bij Hublot, de Zwitserse horlogefabrikant in het luxesegment met het hoofdkantoor in Nyon en een bedrijf dat deel uitmaakt van de Franse luxegoederengroep LVMH waaronder ook merken als Tag Heuer, Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Moët & Chandon, Dom Perignon, Ruinart,… en veel meer zitten. Maar wat heeft Hublot te bieden?
UNICO: HUBLOT’S MANUFACTURE CALIBRE
Het Unico kaliber werd in 2010 gelanceerd als het eerste uurwerk ontworpen door de horlogemaker en was een technische en esthetische pionier. Het versterkte alleen maar de reputatie van Hublot, dat al bekend stond om het vooruitstrevende design van zijn horloges. Het heeft een unieke look dankzij het kolomwiel dat perfect zichtbaar is op de wijzerplaat, de chronograaf met flyback functie, de stijlvolle antracietgrijze lijnen en de ongeëvenaarde prestaties. Dit jaar lanceert Hublot vijf nieuwe referenties met het Unico-uurwerk in verschillende materialen: keramiek, saffier en Magic Gold.
BIG BANG MP-11 WATER BLUE SAPPHIRE
De MP-11, met zijn sculpturale 7-loops uurwerk met een gangreserve van 2 weken, maakt zijn debuut in een gloednieuwe kleur: stralend en doorschijnend waterblauw. Een nieuwe kleur wordt toegevoegd aan Hublot’s palet van saffiertinten, een belangrijke primeur voor dit Manufacture Piece. Deze nieuwe kleur is gebaseerd op een nieuwe chemische formule, een ontwikkeling op maat en een exclusieve transparantie-index, maar heeft nog steeds alle gebruikelijke eigenschappen van saffier: briljant, lichtgevend, perfect onveranderlijk en 100% bestand tegen stoten en krassen.
BIG BANG INTEGRATED TIME ONLY 38MM
De Big Bang Integrated Time Only is terug. Hij belichaamt het originele DNA van de Big Bang, met een solide wijzerplaat en geïntegreerde armband, in een kleinere versie die de fundamenten van het succes van Hublot vertegenwoordigt. Iconisch met een avontuurlijke look, 38mm elegantie en materialen die het hart vormen van de Art of Fusion. De uitzonderlijke Big Bang heeft geholpen de reputatie van Hublot op te bouwen en vandaag zijn we getuige van een nieuwe verschuiving voor de horlogemaker met de opvallende evolutie van een klassieker.
BIG BANG E UEFA EURO 2024™
De UEFA EURO 2024TM, de slotfase van het UEFA Europees Kampioenschap voetbal, vindt deze zomer plaats in Duitsland. In de aanloop naar dit grote festival van het Europese voetbal beginnen Hublot en Kylian Mbappé, ambassadeur van het merk, samen af te tellen met de onthulling van de campagne “Elke seconde telt!”.
SPIRIT OF BIG BANG SANG BLEU SAPPHIRE
Na 8 jaar samenwerking tussen Hublot en Maxime Plescia-Buchi lanceert de horlogemaker eindelijk een nieuw stuk in saffier. De driedimensionale geometrie en de onuitwisbare kenmerken van Sang Bleu zijn geïnkt in het high-tech materiaal van Hublot. Een geometrisch horloge om op je pols te tatoeëren, een combinatie van intensiteit en zachtheid, kracht en subtiliteit. Hublot heeft opnieuw bewezen vakmanschap en technologie te kunnen combineren met dit hypercomplexe uurwerk.
BIG BANG UNICO ICE BANG
Voor zijn nieuwe online exclusive brengt de manufactuur een uniek stuk uit: een “Ice Bang” uitgerust met het Unico uurwerk! Met de Big Bang Unico Ice Bang heeft Hublot een radicaal standpunt ingenomen, maar is toch trouw gebleven aan de krachtige esthetiek van het originele model dat in 2006 werd uitgebracht. Het is een geraffineerd horloge geworden met een verbluffende reeks high-tech materialen en functies die het tot een must-have maken… Dit model is gelimiteerd tot 100 stuks en zal exclusief verkrijgbaar zijn in de hublot.com e-commerce boutique.