De sneaker voor snelle jongens (en meisjes)
F1 is big business. Niet alleen heeft de Netflix-serie ‘Drive to Survive‘ hier nog een extra zetje gegeven, ook de merchandising van de F1-teams zorgen voor nog die paar extra euro’s budget meer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat grote bedrijven hun producten graag in collab zien gaan met een F1-team. Een bureaustoel, horloge,… ? Het kan allemaal.
Ook het Britse McLaren gaat graag mee met deze trend en samen met het in Los Angeles gevestigde schoenenmerk Athletic Propulsion Labs (APL) maakt het een ‘all-purpose’ sneaker, de HySpeed-sneaker.
En wanneer een sneakerdesigner in zee gaat met een F1-team kan het niet anders dan dat er ook F1-technologie in de sneaker zit. Zo vinden we zelfs koolstofvezel terug en zijn de stikstof doordrenkte zolen ontworpen voor superieure responsiviteit en energierijke compressie, aldus Athletic Propulsion Labs. De driedelige hielkussentjes halen hun inspiratie dan weer van de stoelen van McLaren’s Senna.
Dit bericht op Instagram bekijken
Kostprijs? Wél, dat mag je in F1-termen bekijken. Voor een paartje ben je al gauw tot 586,95 euro (het duurste paartje) kwijt.
“Samenwerkende licentierelaties zijn absoluut wat we proberen te doen, of het nu gaat om zonnebrillen, sneakers of streetwear. We willen cultureel relevant blijven”, zegt McLaren Chief Marketing Officer Gareth Dunsmore tegen Bloomberg terwijl hij even op zijn peperdure Richard Mille (ook een partner van McLaren) naar de tijd kijkt.
Kopen doe je HIER.