Ook de Jeep Wrangler gaat aan de stekker

Zelfs de Jeep der Jeeps zwicht…

In 1941 liet de legendarische Willys MA/MB, het eerste Jeep-voertuig, de wereld kennismaken met het concept van de 4×4 en het idee dat elk terrein kon worden bereden met een voertuig dat daarop berekend was. De Wrangler heeft die erfenis voortgezet en heeft, sinds zijn geboorte, de geschiedenis van het merk begeleid, door zijn waarden te belichamen en te ontwikkelen, te beginnen met vrijheid.

In 2021 zal de nieuwe Wrangler 4xe het concept van vrijheid verder versterken, zodat klanten werkelijk overal naartoe kunnen, zelfs in de binnenstad. Als natuurlijke erfgenaam van het eerste Jeep-voertuig combineert de Wrangler 4xe het beste van 4×4 en de beste elektrische know-how om zijn iconische status binnen de modelportfolio van het merk te versterken, en tegelijk een nieuwe stap te zetten naar een bewuste en duurzame toekomst. Terwijl hij bewijst dat terreinrijden ecologisch kan zijn, emotie efficiënt kan zijn en elektrisch rijden leuk kan zijn.

En zo is er dus nu voor de rasechte maar groene avonturier ook een zuinige, milieuvriendelijke en fiscaal aantrekkelijken, na de Renegade crossover als Compass SUV, nu ook de Wrangler 4xe plug-in hybride! Klein, of beter groot, detail… hij is enkel verkrijgbaar in de Unlimited (lees: grote) koetswerkversie.

Onderhuids zien we een symfonisch orkest dat bestaat uit een 2.0-liter viercilinder, een 8-traps automaat, twee elektromotoren en een 17 kWh batterijpack. Dit alles goed voor een piekvermogen van 380 pk, een zeer mooi koppel van 637 Nm wat alles in staat moet stellen om van 0 naar 100 in slechts 6,4 seconden te snellen. Wens je puur elektrisch te bollen, kan dit voor zo’n 50 kilometer. Opladen doe je, dankzij de 7,4 kW lader in ongeveer drie uur.

Qua uitrustingsniveaus heb je bij de lancering keus uit drie versies, de Sahara 4xe (vanaf 68.300 euro), de Rubicon 4xe (vanaf 70.200 euro) en een ‘specialleke’ de (tijdelijke) 4xe “80th Anniversary” special edition (vanaf 70.500 euro). Drie versies die nog kunnen gepimpt worden qua velgen, kleuren, hard-, soft- of dualtop en uiteraard ook een pak opties qua veiligheid en connectiviteit.

Wij zijn er klaar voor, de test dan… die, helaas pas de eerste week van september op onze planning staat.

 

You May Also Like

WTF? Europa verbiedt Rolls-Royce lichtgevende Spirit of Ecstasy

De wereld draait door… Het zijn rare tijden voor de gemiddelde wereldburger. Corona heeft ...

Mercedes lanceert zuiver elektrische EQA crossover

De ‘stekker-GLA’ moet 426 km ver geraken Helaas nog geen autosalon dit jaar maar ...

Aston Martin DBX zet aanval in op Porsche Cayenne

Opnieuw een iconisch merk op de SUV-markt Toen ‘Porsche-puristen’ op de barricades gingen staan ...