Touchdown
BALR., het bekende modemerk met roots bij onze Noorderburen heeft een unieke gezamenlijke capsulecollectie gelanceerd met de National Football League, Amerika’s populairste sportcompetitie. Het Amsterdamse merk en de NFL hebben de handen ineengeslagen om een reeks veelzijdige stukken te ontwerpen rondom een faux nieuw team genaamd ‘BALR. Kings’.
NEDERLANDSE ROOTS, AMERIKAANSE DROOM
De collectie is geïnspireerd op de American Dream en verwijst met een knipoog met de Nederlandse roots van BALR. De stukken zijn voorzien van geborduurde emblemen zoals het iconische NFL schild, captain badges en het nummer 33, een verwijzing naar het feit dat ze een verlengstuk van de league zijn.
“Dit is de samenwerking waar ik het meest trots op ben in de geschiedenis van het merk. Het is een sterk voorbeeld van hoe de twee prachtige voetbalsporten samenkomen. Er is zoveel overlap tussen de twee sporten die we hebben weten vast te leggen met deze campagne en collectie. Ik vind het geweldig om dit eindelijk met de wereld te kunnen delen”, aldus Demy de Zeeuw, ex-profvoetballer en CEO van BALR.
INTERNATIONALE WEDSTRIJD IN MÜNCHEN
De samenwerking zal zijn eerste hoogtepunt kennen tijdens de wedstrijd tussen de Carolina Panthers en de New York Giants in de Allianz Arena in München, Duitsland als onderdeel van de NFL’s International Games. BALR. zal het weekend van deze, hopelijk, spannende wedstrijd gebruiken om de samenwerking te vieren met een pop-up winkel in Wormland op de Marienplatz, een brunch en feest op uitnodiging in Izakaya München, weggeefacties (tickets) en nog veel meer.
NU BESCHIKBAAR
De BALR. X NFL capsulecollectie is nu verkrijgbaar via BALR.com en geselecteerde retailers wereldwijd, met prijzen vanaf 89,95 euro. De collectie bestaat uit twee tees, hoodies, broeken en het opvallende zwart-op-zwart varsity jack. De serie wordt gecompleteerd met een shirt met lange mouwen, een full-zip shirt en een oversized sjaal. De collectie is nu online verkrijgbaar en bij geselecteerde retailers wereldwijd.