Yup, vanaf het vierde kwartaal al in Antwerpen
Laden en elektrische auto’s… het is een dingetje, zeker in de stad waar er vaak nog te weinig aanbod is voor het snelgroeiend elektrisch wagenpark. Dat hebben ze bij UZE goed begrepen al was één van hun founders geen fan van EV’s.
“Waar zijn mijn sleutels van de voordeur? Oh nee… ze liggen nog in mijn wagen aan de laadpaal – enkele straten hiervandaan!” Deze situatie is de reden waarom Dieter, co-fouder van Uze, zijn elektrische wagen verkocht. Waarom? Dieter woont in de stad en de dichtsbijzijnde laadpaal bevindt zich op 10 min wandelafstand.
Dit bericht op Instagram bekijken
De frustratie over het vinden van een laadpaal was het begin van een gedurfd idee:
Charging as a service! Dieter kon een reality check gebruiken en ging ten raadde bij Kris, een zeer goede vriend en technologie freak. Hij vroeg hem of het een haalbare kaart was? Kris lachte en raadde aan om dit idee meteen te laten varen. Maar, het idee liet Kris toch niet los. Twee weken en enkele slapeloze nachten later, had Kris het hele technische aspect uitgedokterd… Uze was geboren!
Doel? Zoals Bol.com jouw pakjes bezorgt, bezorgt Uze jouw EV stroom… en dat mag met een ietwat soort bakfiets zijn. Groener wordt het niet. Zo zal op termijn een medewerker van de dienst op bestelling naar jouw elektrische auto komen gereden en parkeert daar zijn stroombakfiets naast jouw auto. Aan boord van de ‘bakfiets’, een batterij van 30 kWh, goed om in zo’n 40 minuten zo’n 150 tot 200 kilometer extra actieradius bij te tanken.
Dit bericht op Instagram bekijken
Prijzen van deze service? Die zijn nog niet gekend maar reken maar op deze die gelijk zijn aan het laden langs de snelweg… niet zo goedkoop dus. Momenteel kan je al Uze-bakfietsen spotten in Antwerpen maar bestellen zit er nog niet in. Nu worden ze vooral ingezet om auto’s van deel-bedrijven als GreenMobility bij te laden.
Na Antwerpen is het de beurt aan Brussel en Kopenhagen.