Van de werf naar de catwalk!
Je zou zowaar gaan denken dat het een soort van uitdrukking is die je na een nachtje stevig stappen uit je nog half zatte botten zou slaan. Toch is het helderder dan je zou gaan denken want Safety Jogger toverde zowaar een reeks hippe sneakers uit de schoenenhoed.
Yes, Safety Jogger, het merk dat op zowat iedere bouwwerf ter wereld terug te vinden is. Aan de ene kant zorgen ze ervoor dat je als werfleider de toorn van de controlerende overheid kunt gaan vermijden, aan de andere kant zijn verpletterde tenen of roestige nagels door je voetzolen ook niet echt aangenaam en dus te vermijden. Natuurlijk denk je dan meteen aan van die knoeperts van schoenen, met het sexappeal van een zak chips die al relatief lang open in de kast ligt. Het was dan ook met fronsende wenkbrauwen dat we werden uitgenodigd voor de voorstelling van hun lifestyle reeks.
Lifestyle, je zou zo gaan denken dat we dus te maken zouden hebben met veiligheidsschoenen voorzien van een bloemenmotiefje. Fout dus wat Safety Jogger pakt uit met een compleet nieuwe reeks sneakers, sneakers van de soort je gewoon zo op straat kunt dragen en je dus niet moet gaan vergezellen van een gereedschapskist. Wat blijkt? Die dingen zijn dan nog cool ook!
Geef nu gewoon toe dat we het allemaal hebben gehad met die brainfarts die de laatste jaren op de wereld zijn losgelaten geweest. Van spuuglelijke rode laarzen waarmee je meer op een playmobilventje lijkt dan op een insta-babe of die ronduit absurde ‘dingen’ die Kanye West samen met Adidas lanceerde? Ja we weten het al, de mensheid is naar de knoppen en het moet niet extra in de verf worden gezet. De TC9700 (goed, de naam is niet echt ‘sexy’ maar we kunnen ermee leven) is een tijdloze sneaker die je zelfs kunt gaan combineren met je trouwkostuum.
Voor de Anuna’s en de Greta’s onder ons is er ook goed nieuws. Een beetje merk zet de dag van vandaag in op ecologie en dat is bij Safety Jogger niet anders. Zowel het leder als het rubber dat wordt gebruikt is gerecycleerd en zelfs bij het ontwerpen van de veters werd nagedacht over de collectieve kramp van de wereldverbeteraars.
Wij zijn er ondertussen alvast fan van geworden, al was het maar omdat we tijdens de voorstelling nog even enkele ‘influencers’ op de zenuwen hebben kunnen werken bij het personaliseren van de sneakers. Het is ook een Belgisch product waarbij je de zekerheid hebt dat het niet door één of ander Vietnamees kind aan hongerloon moest worden geassembleerd. Trouwens, die persvoorstelling ging door in het grootste schoenmuseum ter wereld. Bedankt he gastjes van de communicatiedienst! Ik kreeg die van ons daar niet meer buiten nadien.