Bring it on…
Tijd voor een update moeten de ingenieurs in München gedacht hebben en ze gingen op zoek om de, toch al gesmaakte, M135i nog nét dat tikkeltje beter te maken. Gezocht? Een (nog) beter weggedrag en een betere sound. Gevonden? Wél, dat moeten we ondervinden als we hem eens kennis laten maken met onze rechtervoet.
Wat beloven ze ons? Met dank aan wat extra camber (de hoek van de wielen in relatie tot de weg), een nieuwe setup van de dempers en vering en een aanpassing van de bevestigingspunten van de ophanging een scherper weggedrag, minder rolneiging bij snelle bochten, een stuurinrichting dat meer gevoel geeft en vierwielaandrijving dat meer tractie zoekt en vindt. Kort door de bocht… een betere wisselwerking tussen auto en piloot.
Onderhuids verandert er niks. Zo blijft de 2 liter krachtige turbomotor voorzien van 306 pk en 450 Nm koppel. Een sprintje naar 100 haspelt hij af in 4,8 seconden en stoppen met versnellen gebeurt, begrensd nemen we aan, bij 250 km/u. Waar wel nog aan werd gesleuteld is het uitlaatsysteem. Zo zou deze M135i een pak beter klinken.
Wij zijn alvast benieuwd.