Vanaf 2025
Zeventien jaar…zolang heeft het geduurd alvorens de Lamborghini Estoque Concept een productiemodel krijgt, met dat verschil deze, in tegenstelling tot in 2008, nu een elektrische aandrijving krijgt.
En zo zwicht ook de Italiaanse stierenstal uit Sant’Agata Bolognese voor wagens die 100% elektrisch worden aangedreven. “Tegen 2025 moet de CO2-uitstoot van Lamborghini met 50% afgenomen zijn“, aldus CEO Stephan Winkelmann, een nobel doel en strategisch stappenplan met de naam ‘Direzione Cor Tauri’ en mét een duur prijskaartje van maar liefst 1,5 miljard euro.
Gelukkig spreken ze over een afname van 50%. Echte petrolheads zullen ook in de (nabije) toekomst nog verwend worden met nog minstens twee nieuwe V12. Verder verwachten ze bij Lamborghini vooral een daling van CO2-uitstoot dankzij de Urus, die ongetwijfeld ook, net als zijn neefjes de Audi Q7 en de Bentley Bentayga nu, in stekkerversie te bestellen zal zijn.
Maar naast de Huracan, de Aventador en de Urus en/of zijn opvolgers zal er dus ook een vierde en volledig elektrische wagen van de band rollen, een GT met vier zitplaatsen. En neen, deze zal niet gebouwd worden op basis van dan andere neefje, de Porsche Taycan, maar wel op het gloednieuwe PPE-platform van de Volkswagen-groep.