“The man who walked around the world“
Johnnie Walker viert zijn 200ste verjaardag met Limited Editions, een prachtig boek en een boeiende documentaire.
Diageo, het moederbedrijf van Johnnie Walker, Smirnoff en Guinness heeft ons afgelopen donderdag uitgenodigd om samen de 200ste verjaardag van ’s werelds bekendste whisky te vieren. Op de persvoorstelling werd “A long stride”, het boek van Nicholas Morgan met het historische verhaal van Johnnie Walker, voorgesteld. Bovendien wordt vandaag ook “The man who walked around the world” gelanceerd, een splinternieuwe documentaire geregisseerd door de award winnend regisseur Anthony Wonke.
Het boek “A long stride” vertelt het echte verhaal achter Johnnie Walker
200 jaar. Zo lang is het geleden dat oprichter John Walker een nieuwe whisky op de wereld losliet en zo de geschiedenis van Schotse whisky mee gevormd heeft. John Walker’s ambitie, visie en ondernemersvuur hebben ervoor gezorgd dat, bescheiden beginnend vanuit een kleine kruidenierswinkel in Schotland, Johnnie Walker de wereld heeft veroverd. Nicholas
Morgan heeft dit onwaarschijnlijke verhaal van John Walker schriftelijk vastgelegd. Het resultaat is “A Long Stride, The Story of the World’s N°1 Scotch Whisky”, een bijzonder
boek over ‘s werelds meest bekende whisky. Het verhaal gaat op zoek naar de roots van Schotse whisky en neemt een duik in de geschiedenis vanaf 1820, het jaar waarin kruidenierszoon John Walker begon te experimenteren met het blenden van whisky in het stadje Kilmarnock.
“Iedereen kent het merk Johnnie Walker, of je nu fan bent van whisky of niet. Maar slechts weinig mensen kennen het echte verhaal achter dit merk. In dit boek ligt de focus op het verhaal van John Walker en hoe hij er op een uitzonderlijke manier in is geslaagd om de hele wereld te veroveren met zijn blend”, aldus Nick Morgan, auteur van ‘A Long Stride’. Het boek is online te koop.
De documentaire ‘The man who walked around the world’ als boeiend kijkstuk
Het gaat om een onafhankelijke feature documentaire gemaakt door SomethingTM Originals en geproduceerd door het meermaals bekroonde productiebedrijf Partizan. ‘The man who walked around the world’ werd geregisseerd door de BAFTA-award winnende
regisseur Anthony Wonke en vertelt niet alleen het verhaal van de oorsprong van het merk Johnnie Walker maar toont ook de diepe culturele impact die whisky wereldwijd heeft. Deze documentaire is vanaf vandaag te bekijken op Discovery. De trailer kan je hier bekijken.
Limited Jubileum Edities zijn op de markt
Speciaal ter ere van het tweehonderdjarig bestaan, heeft Diageo recentelijk ook een aantal Limited Celebratory Blends van Johnnie Walker op de markt gebracht. Het paradepaardje van deze jubileum edities is ongetwijfeld de Blue Label Limited Edition. Deze limited editions zijn zowel in België als in Nederland verkrijgbaar.