Een samenwerking die al veertien jaar meegaat
De New Spirit of Big Bang Depeche Mode is ontworpen in samenwerking met Depeche Mode en is een eerbetoon aan het laatste album en de wereldtournee van de Britse band, Memento Mori, en staat ervoor om volledig in het heden te leven en na te denken over de waarde van tijd.
Veertien jaar zijn verstreken sinds Hublot en Depeche Mode hun eerste samenwerking aankondigden, gewijd aan het verhogen van het publieke bewustzijn en fondsen voor verschillende milieu- en humanitaire doelen. Sindsdien is deze samenwerking vernieuwd bij elke volgende tournee van de Britse band en heeft meer dan 2,3 miljoen dollar opgebracht voor de Teenage Cancer Trust en Charity: water.
Hublot en Depeche Mode sloegen opnieuw de handen in elkaar in Berlijn, 11 jaar na hun eerste gezamenlijke evenement in de Duitse hoofdstad, om een nieuw limited-edition horloge uit te brengen: The Spirit of Big Bang Depeche Mode. De Spirit of Big Bang’s kenmerkende vorm is ontworpen met Hublot’s iconische All Black esthetiek. Het ontwerp is gemaakt in samenwerking met Depeche Mode en combineert het doodshoofdmotief, een embleem dat te zien was in de video waarin de terugkeer van de band werd aangekondigd, met een zandloper die het verstrijken van de tijd symboliseert. Het midden van de wijzerplaat is gevuld met kleine zwarte keramische bolletjes die symbolisch heen en weer stromen als de pols beweegt en zo het concept van Memento Mori overbrengen.