Helaas is deze niet te koop
Sinds vijf jaar produceert Bentley naast zijn luxeauto’s ook honing, dit in samenwerking met de milieuvereniging Buckley Bees. En luxepaardjes en bijtjes, het is een mooie combi die door veel bekende gezichten zoals bijvoorbeeld David Beckham, intussen ook imker, netjes worden gedeeld.
Nog zo’n bekendheid, zij het wel fictief, Winnie de Poeh en ook een notoir liefhebber van zoetigheid, merkte ooit op: ‘het enige dat beter is dan honing, is meer honing’. A.A. Milne’s fictieve beer zou de aankondiging vandaag van een speciale Black Edition Label honing zeker verwelkomd hebben, ter gelegenheid van de vijfde honingoogst van de buitengewone ‘Bentley Bees’.
Het Excellence Centre for Honey Production is gevestigd in het hoofdkantoor van Bentley in Crewe en breidde eerder dit jaar uit tot 17 bijenkasten, die meer dan een miljoen bijen huisvesten. Deze zomer werden iets meer dan 500 potten heerlijke Black Edition Label-honing verzameld uit de twee oudste bijenkasten, die in 2019 voor het eerst werden geïnstalleerd in de Pyms Lane-faciliteit.
Naast de verrukkelijke Black Edition Label werden er 1.000 potten smakelijke ‘gewone’ honing verzameld uit de resterende 15 bijenkasten. Het interne ontwerpteam van Bentley heeft geholpen om de gelegenheid te vieren door beide potten te voorzien van een uniek etiket.
“Onze kolonie van bezige werkbijen is productiever dan ooit in het Excellence Centre for Honey Production. Dit opwindende initiatief laat de verreikende aard zien van Bentley’s Beyond100-strategie, nu we ons richten op het nog milieuvriendelijker maken van de Pyms Lane-faciliteit. Het past ook bij de doelstelling van het bedrijf om toonaangevend te worden op het gebied van duurzame luxemobiliteit.“, aldus Andreas Lehe, bestuurslid productie bij Bentley Motors
Sebastian Benndorf, Director of Production Planning bij Bentley Motors, voegt hieraan toe: “De heerlijke honing is zeer exclusief en we verkopen hem niet. In plaats daarvan wordt hij geschonken bij bedrijfsevenementen, klantbezoeken en liefdadigheidsinstellingen, samen met belonings- en erkenningsregelingen voor collega’s en wedstrijden. We vinden het een spannende manier om mensen aan het praten te krijgen over het belang van ecologie en de rol die bestuivers spelen.”