300 pk sterk, al hadden het er 17 meer kunnen zijn…
Zo levert de viercilinder M TwinPower Turbo in principe 317 pk en 400 Nm maar die extra paardjes laten ze enkel over aan het volk aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, daar gelden iets minder regeltjes. Toch doet de Europese versie het met zijn 300 pk het zeker niet slecht als we naar de cijfers kijken. Zo schiet deze SUV en zijn heerlijke geluid, dat uit brute 80mm diameter dikke dubbele uitlaten komt, van 0 naar 100 km/u in slechts 5,4 seconden.
Een M-badge op deze X1 doet vermoeden dat er ook een pak karakter en sportiviteit in de wagen schuilt. Naast zijn specifieke uiterlijk, met de dubbele uitlaten, M-radiatorrooster met dubbele horizontale spijlen, M- buitenspiegelkappen, exclusieve M-velgen en zijn specifieke achterbumper met geïntegreerde diffusor, ligt hij zo’n 15 mm lager tegen de grond en is hij standaard uitgerust met de M adaptieve ophanging met mechanisch gestuurde dempers. Dit moet een perfect samenspel vinden tussen comfort en sportiviteit.
Sportiviteit dat we ook binnenin terugvinden met heerlijke sportstoelen, M-sportstuur met schakelpaddels, een met alcantara bekleed dashboard, inzetstukken in Aluminium Hexacube Dark, een donkere hemelbekleding en allerhande M-verwijzingen zoals de dorpelbekleding, M-pedalen en M-graphics op het BMW Curved Display.
Op een testrit is het nog wachten tot minstens november dit jaar, dan wordt hij hier verwacht.