Heerlijk…
Eén van onze leukste testen afgelopen jaar? De nieuwe Defender. De laatste en tevens met zijn 5,1 meter ook de langste, de Defender 130, krijgt twee nieuwe varianten. Eentje met een dikke V8, goed om de kasseien uit de grond te sleuren, en eentje om de offroad het alfamannetje te zijn, de ruwe Outboud.
De V8 is niet nieuw binnen de Defender-familie daar je deze ook al kon krijgen in de kortere 90 en 110-versie. Deze vijfliter V8 kent een piekvermogen van 500 pk en een maximumkoppel van 610 Nm, goed voor een sprintje naar 100 in 5,7 seconden. Wel bizar, hetzelfde blok in de 90 en 110 is wel 25 pk krachtiger.
Hoe je hem kan herkennen? Aan zijn blauwe remklauwen, vier brute uitlaatpijpen, de kleur Carpathian Grey en Santorini Black en de in Satin Dark Grey gelakte 22-duimsvelgen. Wie echter eerder het avontuur verkiest, kan ook gaan voor de Outbound. Die verruilt de V8 dan weer voor de drieliter zes-in-lijn diesel, goed voor 300 pk. Deze versie kan je dan weer herkennen aan zijn avontuurlijker uiterlijk zoals designdetails in Schaduw Atlas Matt. Binnenin vinden we geen derde passagiersrij maar wel een interieur in koninklijk Windsor-leder.
Bon, welke verkiezen jullie?