My Ami Buggy gaat in erg gelimiteerde oplage in productie

Dan toch! 

Slechts enkele maanden na de voorstelling van de My Ami Buggy Concept en na de zeer positieve ontvangst door het publiek, lanceert Citroën een ultra-gelimiteerde editie rechtstreeks van het concept. En het goede nieuws? Jij en 49 anderen kunnen deze hyperexclusieve versie bemachtigen.

In het voertuig prijkt een “My Ami Buggy ULTRA SPECIAL LIMITED EDITION”-badge – individueel genummerd van 1 tot 50 – dat aan de rechterkant van het dashboard is voorzien. Het lijdt geen twijfel dat, nu de zomer nadert, deze zeer exclusieve versie van de Ami in de smaak zal vallen bij liefhebbers van strandvakanties.

AVONTUURLIJKE SPIRIT

Met elementen afkomstig van de versies My Ami Pop en Vibe belichaamt de speciale editie van de My Ami Buggy de geest van avontuur en het plezier om in alle vrijheid te pronken met je eigen stijl.  

Het eerste wat opvalt is de nieuwe carrosseriekleur. In kaki getint, in perfecte harmonie met de geest van de natuur en passend bij deze Buggy-uitvoering, die uitnodigt tot een ritje in de open lucht. Van de Pop en Vibe versies neemt hij de verstevigingen van de voor- en achterbumper over, de voorpanelen, de lichtlijsten, de fender flares en de rocker panels aan de zijkanten en tenslotte de achterspoiler, die allemaal zijn silhouet verbeteren. In de massa geverfde zwarte beschermende accessoires geven het vertrouwen en versterken het effect van robuustheid. De zwarte uitrusting is een grafisch kenmerk van deze versie en contrasteert met het nieuwe groene kleurenschema.

Bovendien verlevendigen felgele versieringen de carrosserie en geven My Ami Buggy een heldere en vrolijke uitstraling. Op de voorplaat zijn de twee reliëfs verhoogd met verzadigde gele kleefstoffen. Deze kleur is ook terug te vinden op de richtingspijlen die op de wielkasten zijn geplakt. Deze technische elementen, zoals die in de luchtvaart worden gebruikt om de functionaliteit aan te geven, zijn hier louter decoratief.

Om zijn stijl nog meer kracht bij te zetten, heeft My Ami Buggy 14″ geperforeerde gouden wielen met een zwarte cabochon die specifiek zijn voor deze versie. De emblematische Citroën chevrons zijn gemodelleerd in het midden van de wielen. Dit type wiel met hoog contrast past perfect bij de carrosseriekleur Khaki.

De voorplaat kan gepersonaliseerd worden, zodat klanten hun My Ami Buggy nog meer eigen kunnen maken. Ze kunnen er elke boodschap op zetten die ze maar willen. En om hem te beschermen is er een Ami hoes, in de kleur kaki van My Ami Buggy.

ZO VRIJ ALS EEN VOGEL

Wat onmiddellijk opvalt is de afwezigheid van deuren en het open dak, om optimaal van de buitenomgeving te kunnen profiteren en de frisse lucht in te ademen. De deuren zijn vervangen door scharnierende metalen buizen. Het cabriodak is voorzien van een grijze motorkap, een verwijzing naar de Mehari of de 2CV. Deze beschermende stof is oprolbaar, heeft een goede dichtheid, is waterdicht en anti-UV behandeld om de bestuurder en zijn passagier te beschermen tegen zonnestraling of slecht weer. De softtop is rondom de dakopening met drukknopen bevestigd. Hij kan worden opgerold en eenvoudig achter de stoelen worden opgeborgen.

EEN LEVENDIGE ATMOSFEER AAN BOORD

Als reactie op de gele exterieuraccenten, is dezelfde kleur gebruikt op verschillende elementen in het interieur van My Ami Buggy. Zij leggen de nadruk op het praktische nut van bepaalde functionele accessoires zoals de opbergbakken, de tashaak en de openingsriemen. 

De stoelen, bekleed met een zwarte gecoate technische stof die wordt geaccentueerd door gele stiksels, nodigen de inzittenden uit om plaats te nemen aan boord. De vloermatten vertonen ook gele details door hun naden en dubbele binnenbies.

Voor alle vrije geesten en liefhebbers van buitenactiviteiten, belooft My Ami Buggy boeiende ritten vol avontuur. Het is perfect voor weekends, vakanties aan zee of in een groene omgeving.

Eén van de slechts 50 exemplaren die op 21 juni in verkoop gaan kan je bestellen via deze link.

You May Also Like

MenStyle Road Test: Citroën My Ami Buggy

En we hebben ineens goed nieuws! Wat is het? Een tot 50 exemplaren (wereldwijd!) ...

Bang & Olufsen en Scuderia Ferrari zetten partnership verder

Ze zullen ook nieuwe en opwindende speciale editie-producten lanceren Hebbedingetjes voor de man die ...

Te koop: KITT uit Knight Rider (en David Hasselhoff brengt hem persoonlijk thuis)

Na het busje van The A-Team, nu een andere filmparel Of David Hasselhoff op ...