Op maat van bedrijven, resto’s tot festivals…
Het Antwerpse bedrijf 2240 Social Club met nieuwe vestiging in Zandhoven, producent van artisanale Belgische likeuren en het wereldwijd geprezen World’s End Rum, is begonnen aan een nieuw avontuur: het ontwikkelen en produceren van spirits ‘on demand’. “Van de samenstelling van de smaak tot het label. We zetten vanuit deze research & development service elke keer weer een uniek en zeer gepersonaliseerd product in de markt”, weet oprichter Lester Schutters.
“Hele wereld afgereisd om ervaring op te doen”
Met het nieuwe project speelt Lester Schutters in op een groeiende vraag van bedrijven die rum, wodka, likeur, gin of whisky onder hun eigen label willen uitbrengen. “Onze producten stonden de afgelopen jaren sterk in de kijker. Mensen zien dat we prijzen winnen en dat de kwaliteit primeert. Ik kreeg dus steeds vaker de vraag om voor derden te gaan produceren. Wie zijn de klanten hiervoor? Een restaurant, café of club die zijn eigen gin aanbiedt. Iemand die toch nog een nieuw label wil introduceren. Een event dat zijn home branded whisky op de kaart zet. Een bedrijf dat met kerst een huisgemaakte likeur wil schenken aan al zijn klanten…”
Aan expertise natuurlijk geen gebrek. Lester Schutters begon zijn spiritsavontuur ondertussen een kleine 10 jaar geleden. Met 2240 Social Club lanceerde hij eerst handgemaakte Belgische likeuren, geïnspireerd op de klassieke Italiaanse limoncello. Al dit authentieke vakmanschap verenigde hij later in zijn World’s End Rum, waarmee de ene na de andere internationale onderscheiding volgde. “Vallen en opstaan. Zo heb ik het samenstellen, destilleren en internationaal vermarkten mezelf meester gemaakt. Ik reisde de hele wereld af om ervaring op te doen. Ik kijk er enorm naar uit om al die kennis te delen in de vorm van de unieke brouwsels ‘on demand’.”