BMW lost teaser BMW M5 CS (Competition Sport)

Zoals het een CS hoort…krachtiger, lichter en sneller

Afgelopen zomer mochten we de première van de BMW M5 (Competition) live meemaken op het, en neen dit heeft niets met chauvinisme te maken, mooiste circuit ter wereld, Spa-Francorchamps. Een supersport sedan die zijn gelijke niet kent. Hoewel… bij BMW denken ze er toch nog niet iets anders over en ook de M5 wordt niet gespaard van wat gewichtsverlies en een tiental extra paardjes. De M5 CS, oftewel een gelimiteerde topversie, is geboren.

De ‘normale’ M5 Berline heeft 600 paardjes onder de motorkap terwijl de Competition er 625 stalt. De M5 CS (Competition Sport) zouden er volgens Beierse intimi nog 10 extra stallen. Zo stijgt het 4,4 liter V8-blok naar 635 pk. Een blok dat nog steeds goed is voor 750 Nm koppel en wordt gekoppeld aan een slimme (en uitschakelbare) xDrive vierwielaandrijving en een 8-traps sportautomaat.

In totaal hebben de ingenieurs nog 70 kilogram ‘overtollig’ gewicht overboord gekieperd met dank aan het gebruik van heel veel koolstofvezel. Het totaalgewicht van de supersport sedan zou dan rond de 1.900 kilogram moeten liggen.

Verder herken je de M5 CS aan zijn gouden grille, de dagrijlichten van de M8, heerlijke 20″-velgen waarachter carbon-keramische remschijven schuilen. De officiële release wordt verwacht in het voorjaar van 2021 maar wie zich nu al niet kan houden, kan best al eens zijn BMW-dealer bellen want zoals eerder gezegd zullen er maar een paar exemplaren beschikbaar zijn voor de Belux-markt.

Oh ja, reken maar op een goede 130.000 euro…vanafprijs uiteraard.

You May Also Like

Wordt Tesla Roadster nog sneller dan eerst aangenomen?

Het heeft er alle schijn naar… Hoewel de tweede generatie Tesla Roadster ons al ...

Nieuwe BMW 7-reeks ademt luxe

Eindelijk laat de luxueuze krachtpatser zich zien… We mochten eerder al kennismaken met de ...

MenStyle Roadtest : Fiat 500X (1.0) FireFly

Een vurig vliegje  Een facelift én nieuwe motoren. Zo werd de nieuwe Fiat 500X ...