One of a kind…
Italiaanse scheurijzers of toch maar eerder een stevige, Duitse kilometervreter? Op gebied van exclusieve wagens is er wel een en ander op de markt terug te vinden. Vroeger stond de juiste auto gelijk aan het scoren van de beste dates en wie met een Porsche rond de Place m’as tu vu in Knokke reed, genoot van bakken aandacht. Tijden veranderen, thank god en de dagen dat je je kwakkelend libido kon aanvullen met wat PK’s op benzine liggen ver achter ons. Een Porsche? Mainstream geworden. Een Ferrari? Goh, wie hard werkt kan het zich uiteindelijk ook wel betalen. De wereld van de exclusiviteit werd compleet overhoop gehaald en voor de echte verzamelaar is het dan ook zoeken geblazen naar die ene, onbekende parel. Whatmatters zou Whatmatters niet zijn moesten wij niet die diamant op wielen hebben gevonden, in het West-Vlaamse Kortrijk.
In de showroom van de Leie Mobility Group staat een groen racemonster vervaarlijk naar de voordeur te kijken. Wie helemaal niet thuis is in de wereld van de auto’s beziet de benzineslurper als de zoveelste (erg snelle) BMW. De mensen die wel wat kaas hebben gegeten van bougies, carburatoren en turbo’s merken al snel dat dit niet bepaald een BMW uit de catalogus is. De M4 Marco Wittmann werd op vraag en speciaal voor de gelijknamige Duitser in elkaar gestoken. Van de banden tot de spoiler, van de stoelen tot het motorblok, de voormalige BMW DTM racer (die zich een indrukwekkend palmares bijeen heeft gesprokkeld) mocht in Beieren total loss gaan bij het ontwerpen van zijn eigen, straatlegale auto.
Het resultaat hiervan staat in West-Vlaanderen, een BMW waarvan slechts 1 exemplaar werd gemaakt. Toen Marco zijn helm aan de haak moest hangen, keerde zijn M4 ook terug fabriek en daar boden ze het unicum aan hun netwerk van dealers wereldwijd. Op die manier vond het racemonster zich een weg naar Kortrijk, waar de mensen van de Leie Mobility Group hem kochten vanwege ‘het matching kleur’.
Klanten? Laat het ons erbij houden dat het gros van de mensen graag eens gaat kijken naar de bolide maar niet over het equivalent van de waarde in hun portefeuille beschikken. Ondertussen breekt de auto potten op expo’s en meetings allerlei. In het mondaine Knokke staat de M4 Wittmann zo stevig op zijn poten dat hij de classics en andere luxecars degradeert tot gevangenishoeren die hun zeep mogen laten vallen. Op het internet haalt hij dan weer meer succes dan de naakt videos van bepaalde vrouwelijke vedettes. Verkopen of niet, de kerels van Leie Mobility hebben alvast een bommetje in huis gehaald, zowel letterlijk als figuurlijk.