We naderen november en na november is er uiteraard december. Traditioneel de maand waar je als bedrijf, of je nu een multinational, KMO of éénmansbedrijf runt, de periode om je klanten, leveranciers en zakenrelaties te plezieren met een (persoonlijk) geschenkje.
En wie er af en toe zelf eentje mocht ontvangen of geven weet het…je kan de bal wel eens stevig misslaan. Bij deze hebben wij alvast voor u wat tips de de mogelijkheid bieden je partnership te bestendigen met de altijd twijfelende klant of collega die 25 jaar dienstkaarsjes op jouw bedrijfskaart mag uitblazen. Waar moet je zeker op letten? Wat wordt het meest gewaardeerd? Hoe maak je de beste indruk? Zie hier een paar suggesties waarmee uw klanten zich gewaardeerd zullen voelen en zich loyaler naar u opstellen en zich aan u weten te binden.
Iedereen is constant online en laat nu net de smartphone het item zijn dat je elke seconde met de wereld verbindt. Wedden dat ook jij dit artikel wel aan het lezen bent op een smartphone of tablet? En word ook jij vaak geconfronteerd met een iPhone wiens batterij veel te snel leegloopt? Dan heb je een powerbank. Ze worden compacter, trendier én je kan ze tegenwoordig ook probleemloos laten bedrukken met jouw logo. Een schot in de roos!
Wijn
Hoewel gins ondertussen stilaan plaatsmaken voor bier, en dan vooral biermanden met speciale bieren, verliest een goed fles wijn zijn status niet. Let wel op! Niet de Château Migraine van 3,99€! Kies voor een degelijk en gekend wijnmerk én vergeet hierbij ook geen accessoires. Een
verfijnd wijnglas, die blitse kurkentrekker met daarop jouw logo of een originele wijnstop doen al wonderen.
Sport
Voetbal, wielrennen, tennis en autosport zijn de ideale sporten waar bedrijven hun klanten naartoe nemen om eens goed te netwerken en om goede deals te sluiten. Zij die het liever zelf wat sportief houden, kunnen dit ook tijdens een partijtje op de ‘green’ doen. Dus een avondje Anderlecht – Standard, een VIP-arrangementje tijdens De Ronde Van Vlaanderen of gepersonaliseerde golfballetjes…een winner!
Draagtas
Ga je naar een beurs of event, krijg je bij aankomst of bij het buitengaan meestal wel een een goodie bag, met daarin wat flyers en enkele toffe of minder toffe geschenken in. De bag zelf wordt daarbij niet altijd naar waarde geschat. Laat jij hier nu net mee scoren. Heb je veel groene jongens als klanten, dan kan je kiezen voor eco-tassen die gemaakt zijn van papier of katoen, en uiteraard met jouw logo op.
Paraplu
We leven in België en dan weet je, het water kan wel eens met bakken uit de hemel vallen. Laat nu net jouw paraplu met jouw logo de reddende engel zijn van jouw klant en zo zijn mooi kostuum of dure daim schoenen netjes droog houden nadat hij jouw relatiegeschenk nog heeft teruggevonden in zijn, uiteraard, bedrijfswagen.
Conclusie. Uw klanten zullen zich gewaardeerd voelen en zich loyaler naar u opstellen. Er zijn tal van methoden om relaties aan u te binden, maar allemaal hebben ze ten doel zoveel mogelijk één op één te communiceren. Met een relatiegeschenk kunt u dat doen.