Minder eenheidsworst
Lynk & Co is toch wel een beetje een buitenbeentje in de autowereld. Zo hebben ze geen dealernetwerk maar verhandelen (of is het verhuren?) ze hun modellen, excuseer model, het liefst via hippe clubs in de hipste steden, zoals, jawel Antwerpen waar je naast auto’s wat hipsterspullen kan aanschaffen of kan nippen aan de meest trendy (alcoholvrije) drankjes.
Het model, de 01, die we hier al eens testten, is eigenlijk een gepimpte versie van de Volvo XC40 met één nadeel, weinig personalisatiemogelijkheden. Zo heb je hem of in het zwart of in het blauw en hadden ze allemaal hetzelfde uitrustingsniveau, tot nu…
Zo beloven de Zweden, euh, Chinezen van moederhuis Geely dat ook nog Volvo, Polestar, Lotus en Aston Martin in hun portefeuille hebben zitten, naast een strakke facelift ook nieuwe kleurtjes en een set nieuwe velgen. Zo zien we bij de onthulling alvast een gesmaakte ‘Mineral Green Metallic’ en laten ze weten ook ‘Crystal White’ op de optielijst zal toegevoegd worden. Verder geeft Lynk & Co mee dat de achterkant over nieuwe LED-verlichting beschikt. Helaas zijn daar voorlopig nog geen foto’s van.
Ook nog geen foto’s van het opgefriste interieur met een nieuw bestuurdersdisplay in HD, naast een infotainmentscherm van 15,4 inch dat draait op één van de krachtigste CPU’s in de auto-industrie. Ook krachtiger wordt het onderhuids, waar deze PHEV zijn vermogen ziet stijgen van 261pk (zoals zijn neefje, de Volvo XC40 T5 Recharge) naar 276 pk. Het zuiver elektrisch bereik blijft hetzelfde en bedraagt (WLTP) 75 kilometer op één stroombeurt.
Vanaf- en huurprijzen zijn nog niet gekend al lijkt het ons ondenkbaar dat we hier over dezelfde formules zullen spreken als voor de facelift. Wordt vervolgd…