Bentley komt met heerlijke 4.0-liter V8 instapper

Het kleinere sportieve broertje van de Bentley Flying Spur 6.0-liter W12

Of hoe je ook bijzonder blij kan zijn met een instapper. Dat is ons gevoel bij de lancering van de nieuwe Flying Spur met 4.0-liter V8. Een krachtbron, in combinatie met een gerobotiseerde achttrapsautomaat met dubbele koppeling, die goed is voor 550 pk (770 Nm) en die je in 4,1 seconden naar 100 km/u lanceert en je pas doet stoppen bij 318 km/u. Iets trager dus dan de W12 die in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u sprint en een topsnelheid haalt van 333 km/u.

De Flying Spur V8 wordt vooral gezien als de sportievere variant van de W12. De vierwielaangedreven V8 is dan ook lichtvoetiger, en zeker met de adaptieve luchtvering, de optionele actief meesturende achteras (All-Wheel Steering) en de actieve stabilisatorstangen (48V)volt. Ook uiterlijk wordt hij iets sportiever met iets andere koetswerkaccenten, sportievere velgen en dubbele uitlaatpijpen. Waar het motorvolume een beetje in kracht inboet, doet de V8 dit niet in luxe en comfort want laat duidelijk zijn, ook bij deze Bentley is dit topprioriteit nummer één.

Ook is er aan de portemonnee gedacht. Niet alleen is hij met zijn 200.000 euro een 20.000 euro goedkoper dan de W12, hij is ook zuiniger en dit mede dankzij een ingenieus systeem dat vier cilinders (onder de 3.000 t/pm) uitschakelt wanneer het iets minder snel hoeft. En dat is niet de enige besparing, of moeten we de fiscale taksen er even bijnemen? Iets in ons zegt nu al dat deze Bentley Flying Spur V8 vlotjes zijn weg naar de gefortuneerde klant zal vinden.

 

You May Also Like

Winactie: Profile België stunt en geeft 30 sets Uniroyal-banden gratis weg

Wiens auto kan er wel een setje nieuwe rubberen sloffen gebruiken?   Het is ...

Hier is de Maserati MC20

Eindelijk een opvolger voor de MC12!  Hoewel de eerste foto’s afgelopen week al werden ...

Tag Heuer x Porsche: Zwitserse precisie, Duitse snelheid

Een heerlijke collab Samenwerkingen tussen horlogemakers en automobielfabrikanten zijn niet nieuw. Dat is ook ...