Bang & Olufsen is verheugd om Charles Leclerc aan te kondigen als hun nieuwe Global Brand Ambassador, waarmee het begin wordt gemarkeerd van een spannende samenwerking. Bang & Olufsen en Charles Leclerc zullen samenwerken om zinvolle gesprekken over geluid te voeren, creatieve campagnes en evenementen te produceren, evenals het uitbrengen van een gelimiteerd product dat is gemaakt door het Deense geluidsambachtsmerk.
Ferrari F1-coureur Charles Leclerc staat sinds zijn debuut bij Sauber-Alfa Romeo, wanneer we hem trouwens voor het eerst zelf ontmoette, bekend als een van de meest getalenteerde F1-coureurs van de huidige generatie. Naast zijn briljante racecarrière, die hem wereldwijde erkenning heeft opgeleverd, heeft de Monegaskische coureur een reputatie opgebouwd als een getalenteerd muzikant met een passie voor het bespelen van de piano, het componeren en opnemen van zijn eigen muziek, terwijl hij zijn gedachten uitdrukt over hoe muziek een cruciale rol speelt in zijn leven.
“Mijn professionele leven draait om precisie en prestaties, en geluid speelt daarin een belangrijke rol. De auto’s die ik rijd zijn technische wonderen, en de geluiden die ze produceren informeren me over de split-second beslissingen die ik moet nemen. Deze aandacht voor geluid heeft mijn oor getraind om anders te luisteren, dus de kwaliteit van geluid speelt een essentiële rol in mijn leven. Als ik naar muziek luister, wil ik een helderheid in geluid en een balans in afstemming die de muziek op nieuwe manieren onthult en me dichter bij de artiest brengt“, zegt Charles Leclerc en vervolgt:
“Ik ben al jaren een fan van Bang & Olufsen en gebruik hun producten elke dag. Het merk heeft een helderheid en warmte in hun geluid die me helpt los te komen van de racewereld en me naar een plek brengt waar ik me verbonden voel met de artiest. Dat is waarom het partnerschap zo’n natuurlijke fit is.”