Wereldpremière: BMW inspireert gamers met eerste Car Creator in Fortnite.

Met de iX2 als centrale gast

BMW zet niet alleen consequent de transformatie en digitalisering van de auto-industrie voort, maar zet ook de standaard op het gebied van gaming en digitale ervaringen met fascinerende innovaties. Dit is ook het geval met ’s werelds eerste Car Creator in Fortnite. Het populaire online videospel wordt ontwikkeld door Epic Games en biedt een breed scala aan tools voor het maken van games en spelervaringen. De BMW Group heeft een virtuele stad van de toekomst gecreëerd met het eiland “Hypnopolis”, dat kan worden verkend door de spelers van Fortnite. In een verhaallijn waarin de nieuwe BMW iX2 centraal staat, heeft het verschillende uitdagingen in petto voor gamers.

Als visionaire stad die futuristische technologie en natuur combineert, belichaamt “Hypnopolis” de innovatieve en duurzame visie van BMW Group. De belangrijkste architectonische monumenten van de BMW Group zijn harmonieus geïntegreerd in de uitvoerig ontworpen virtuele wereld tussen wolkenkrabbers, zwevende bruggen en groene ruimten met het hoofdkantoor van het bedrijf dat bekend staat als de “Vier Cilinder”, BMW Welt en het BMW Museum. De subtiele branding komt terug in talloze Easter Eggs en andere vermakelijke spelelementen.

We ontwerpen creatieve interacties en individuele ervaringen die BMW’s innovatieve kracht in de digitale wereld weerspiegelen. Daarbij maken we gebruik van het Web 3.0 potentieel om de digitale merkbeleving te intensiveren en een actieve community te creëren“, zegt Stefan Ponikva, Vice President BMW Brand Communication and Brand Experience. “Ons eiland in het online videospel Fortnite opent nieuwe dialoogmogelijkheden met Next Gen doelgroepen en brengt het merk tot leven in de handen van de spelers. “We zijn vooral blij dat BMW het eerste merk is dat spelers de mogelijkheid biedt om een digitaal voertuig aan te passen in Fortnite.

Gamified BMW iX2 Car Creator als wereldpremière in de Fortnite kosmos.

Het hoogtepunt van het bezoek aan “Hypnopolis” is de Car Creator, die zich onder de dubbele kegel in BMW Welt bevindt en wordt ontgrendeld door verschillende uitdagingen te voltooien. De gamified mogelijkheid om een voertuig te creëren is een wereldprimeur in Fortnite, waarmee BMW het eerste merk ooit is dat dit doet. De unieke in-game ervaring stelt spelers in staat om de nieuwe BMW iX2 te ontwerpen volgens hun individuele voorkeuren.

Bij de lancering van “Hypnopolis” op 4 oktober 2023 verschijnt de nieuwe BMW iX2 nog in prototype vermomming in de Car Creator, en spelers kunnen in eerste instantie kiezen uit een beperkt palet van gamified lakkleuren, velgen of kofferbakinhoud. Na de communicatielancering op 11 oktober 2023 zullen de serielakken, serievelgen en interieuropties voor de nieuwe BMW iX2 dan ook beschikbaar zijn in de Car Creator.

De eilandcode om “Hypnopolis” binnen te gaan is: 3541-0917-2429.


 

 

You May Also Like

MenStyle On Tour: Nissan ARIYA Evolve+ lifestyle event Barcelona

“Seg Sticky, heb jij op 10 & 11 juli wat te doen?”  Hoewel ondergetekende ...

Met deze Lamborghini padelracket ben jij het mannetje van de padelbaan

Een padelracket voor snelle mannen Padelrackets? Dan kom je al gauw uit bij Osaka, ...

Johnnie Walker viert 200ste verjaardag met boeiende cocktail aan creatieve acties

“The man who walked around the world“ Johnnie Walker viert zijn 200ste verjaardag met ...