De speeltijd is (nog niet) over
We pinken een traantje weg. De wereld is (bijna) een V10 armer. Maar voor alle Greta’s op bakfietsen met een brede glimlacht beginnen applaudisseren is het tijd om toch nog een laatste keer het beest te laten brullen in de vorm van R8 V10 GT RWD.
Deze brutus dat zijn vol vermogen op de achterwielen loslaat is een variant op de in 2018 opgefriste R8 die je zowel in Coupé als Spyder-variant kon krijgen. Qua motorisatie was er de keuze tussen de AWD, die met 620 PK en diegene waarmee wij in 2019 nog de GT-Tour van de Zoute Grand Prix wonnen en een RWD van 570 pk.
Nu het einde nadert van deze V10 is er nu nog een special edition, de R8 V10 GT RWD en is een combi van het beste uit twee werelden zijnde RWD (achterwielaandrijving) en het volle vermogen van 620 pk. Leuker wordt het niet!
De luide atmosferische 5.2-liter V10 gekoppeld aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling zet naast 620 pk ook maar eventjes 565 Nm op de achteras! Goed voor een spurtje in 3,4 seconden naar 100, 10,1 naar 200 en een top van 320 km/u.
Deze editie krijgt slechts 333 genummerde exemplaren en de eerste levering in ons land wordt begin 2023 verwacht. Kostprijs? Reken maar op prijzen die het kwart miljoen benaderen. Of er ook nog een Spyder komt? Hier houden ze bij Audi de lippen stijf op elkaar.