Een elektrische turbocompressor op 48 volt
Vergeet de V8, de Mercedes-AMG SL 43, de instapper van de 2+2 hippe roadster krijgt een tweeliter vierputter van 381 paardjes en 480 Nm aan koppel. Die krijgt extra druk door een elektrische turbocompressor die zijn oorsprong kent uit de F1, meer bepaald het Mercedes-AMG Petronas team van meervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. Voordeel? Zo krijg je bij elk toerental direct respons en krijg je, kort door de bocht uitgelegd, hoger koppel in lagere toeren. De turbo en start-alternator, die een extra push geeft van zo’n 14 pk, werken op 48 volt.
Dit moet deze achterwielaangedreven roadster in 4,9 seconden naar honderd doen snellen en trekt hij lekker door tot een elektronisch begrensde 275 km/u. En wie denkt dat deze roadster dinosap verslindt als een dorstige Velociraptor is eraan voor de moeite. Naargelang het gekozen pack zou het verbruik (WLTP) variëren tussen 8,9 en 9,4 liter per 100 kilometer.