Een legende in vurig rood ter ere van zijn tiende verjaardag
Legendes zijn fraaie verhalen, met inkt op papier neergepend om te bewaren voor het nageslacht en om toekomstige generaties te inspireren. Verhalen zoals dat van Montblanc. Een grensverleggend en visionair merk, dat de regels van de schrijfcultuur en het meesterschap herschreef en dat met opwindende innovaties en iconische ontwerpen een legendarische status wist te bereiken. Denk maar aan de Montblanc Meisterstück, een van de beroemdste schrijfinstrumenten ooit. Vernuft, verbeelding en vastberadenheid, dat zijn de kwaliteiten die het wereldberoemde icoon van schrijfvernuft tot een legende maakten. Het zijn ook de kwaliteiten die sommigen onder ons bewust cultiveren omdat ze absoluut hun stempel willen drukken op de wereld en hun eigen legende willen schrijven.
Tien jaar geleden bundelde Montblanc die doortastendheid, dat zelfvertrouwen en die overtuiging in Montblanc Legend, een herenparfum dat met geen enkele andere geur te vergelijken valt. Vandaag komt het merk met een nieuwe versie van dat parfum. Gedurfder en kordater dan ooit.
Geen enkele kleur is intenser dan rood. Het is een kleur die in het oog springt en altijd fascineert. Wanneer ze opduikt in een herengarderobe trekt ze niet alleen aan, maar straalt ze ook zelfvertrouwen, veerkracht en pit uit. Rood is dus een gewaagde blikvanger, die ook deel uitmaakt van het Montblanc-erfgoed: de kleur was al van de partij in het ontwerp van de legendarische Rouge et Noir-vulpen uit 1906, een van de eerste innovaties waarmee Montblanc voor een omwenteling zorgde in de schrijfcultuur. Als onuitputtelijke bron van inspiratie is rood sindsdien een karakteristieke Montblanc-kleur, die het merk doorheen de jaren heeft ingezet in tal van uiteenlopende collecties: van schrijfinstrumenten over lederwaren tot nu dus ook parfum, met de lancering van Montblanc Legend Red.
In de sensationele ouverture van Montblanc Legend Red versmelten sappige, frisse bloedsinaasappel en pittige grapefruit met een kruidig kardemomcontrast. Een blend van muskaatsalie, cederhout en jeneverbes kruidt die citrusfrisheid met aromatische facetten. Tot slot schenkt een onweerstaanbare mix van mahoniehout, cederhout uit het Atlasgebergte en een hint van tonkaboon Montblanc Legend Red romige sensualiteit. Het resultaat? Een houtachtige geur – fris en toch intens, stoutmoedig en toch gevoelig die bol staat van het charisma. Dit olfactorische avontuur ademt de sensatie van snelheid en doet het hart sneller slaan.
Een legendarisch Montblanc-flacon
Het originele ontwerp van de flacon met zijn vele Montblanc-codes is inmiddels al even legendarisch als het parfum zelf. De gewelfde, robuuste vorm en de zinnelijke gladheid echoën naar de intens zintuiglijke schrijfervaring die de iconische Montblanc Meisterstück, met zijn kenmerkende en opvallende gelakte oppervlak, biedt. In de nieuwe versie resulteert het contrast tussen de vuurroodgelakte finish en de zilveren dop in een gestroomlijnde, chique en moderne look.
Zowel de vorm van de zilverkleurige kap als de merknaam in zwarte letters op de dop lonken naar het etui. Drie ringen, die samen de dop vormen, belichamen de spirit van de Meisterstück 149, met de beroemde en voor het merk zo kenmerkende guilloches. En wanneer een parfum een legendarische status geniet, is een label overbodig. Aangezien Montblanc zweert bij duurzaamheid en bij absolute transparantie, is het etui van Montblanc Legend Red het resultaat van duurzaam gewonnen grondstoffen.
Montblanc Red is verkrijgbaar vanaf nu in onafhankelijke parfumerieën,
vanaf 28 maart bij ApriL en INNO en vanaf 25 april bij ICI Paris XL. Adviesprijs:
100ml – €84
50ml – €60
30ml – €45
Deo Stick 75 GR – €19
Foto’s: Montblanc met dank aan A Luxury Approach