De nieuwste expressieve creatie van PEUGEOT is vanaf nu op de Belgische wegen te zien
Lang hoefden we niet te twijfelen toen de sympathieke rekels van Peugeot ons uitnodigden om de nieuwe 308 SW mee als eerste te komen bewonderen én te ‘berijden’. En zo spendeerden we onze middag op de heuvelachtige wegen van Waals-Brabant met een tussenstopje hartje Brussel in het gezellige en in het groen gelegen Brasserie de la Patinoire voor een heerlijke lunch.
Het werd een hartelijke kennismaking met de de nieuwe PEUGEOT 308 SW die een expressieve stijl combineert met een sportief profiel en een geraffineerd vormgegeven achterzijde. De nieuwe 308 SW is efficiënt en een ultramoderne compacte break die ten opzichte van zijn voorganger langer, lager en eleganter is geëvolueerd.
Ook nieuw is de PEUGEOT i-Cockpit®. Die maakt deel uit van het DNA van het merk. Bij elke generatiewisseling wordt deze geraffineerder, moderner, ergonomischer, kwalitatiever, mooier qua design en technologisch, met zijn gloednieuwe infotainmentsysteem PEUGEOT i-Connect® ook gewoon beter.
Het nieuwe, compacte stuurwiel is uitgerust met sensoren die de grip van de bestuurder op het stuurwiel detecteren tijdens het gebruik van de nieuwe rijhulpsystemen. Het stuurwiel is ergonomisch en verwarmbaar (optioneel) en bevat alle bedieningselementen zoals bijvoorbeeld radio, telefoon, rijhulpmiddelen en andere media.
De motoren
‘The Power of Choice’ waar PEUGEOT voor staat, komt onder meer tot uiting in de twee plug-in hybridevarianten van de nieuwe PEUGEOT 308 SW:
- HYbrid 225 e-EAT8 / tweewielaandrijving / combinatie van een (132 kW) 180 pk sterke PureTech benzinemotor en een 81 kW sterke elektromotor in combinatie met de e-EAT8-versnellingsbak / CO₂-uitstoot vanaf 26 g/km en maximaal 59 km volledig elektrische actieradius (WLTP).
- HYbrid 180 e-EAT8 / tweewielaandrijving / combinatie van een (110 kW) 150 pk sterke PureTech benzinemotor en een 81 kW sterke elektromotor in combinatie met de e-EAT8 versnellingsbak / CO₂-uitstoot vanaf 25 g/km maximaal 60 km volledig elektrische actieradius (WLTP).
De lithium-ion batterij heeft een capaciteit van 12,4 kWh en een vermogen van 102 kW. Volledig volladen kan via:
- Een 7,4 kW Wallbox (32 A) in (ongeveer) 1 uur 55 minuten met de (optionele) 7,4 kW boordlader.
- Een versterkt stopcontact (16 A) in 3 uur 50 minuten met de (standaard) 3,7 kW boordlader.
- Een standaard stopcontact (8 A) in 7,05 uur met de (standaard) 3,7 kW boordlader.
@menstyle.be Bonjour Peugeot 308 SW… #premiere #peugeot #peugeot308 #peugeot308sw #viral #fyp #foryoupage #fypage #carsoftiktok #bonjour #neverseenbefore #belgium
De nieuwe PEUGEOT 308 SW is verder ook verkrijgbaar met diverse verbrandingsmotoren die een CO₂-emissie hebben van minimaal 115 g/km en voldoen aan de meest recente Euro 6-emissienormen zoals de:
1,2-liter driecilinder turbobenzinemotoren:
– PureTech 110 S&S BVM6
– PureTech 130 S&S BVM6
– PureTech 130 S&S EAT8
1,5-liter viercilinder dieselmotoren:
– BlueHDi 130 S&S BVM6
– BlueHDi 130 S&S EAT8
Wij reden de PureTech 130 benzine met manuele versnellingsbak en we kunnen zeggen dat we aangenaam verrast waren van het comfortabel rijgedrag, zachte handbak en zuinige motor die zich zowel op de heuvelachtige wegen in de buurt van Woutersbrakel als in het veel te drukke hartje Brussel, dat één of andere bejaarde wereldleider op bezoek had, meer dan zijn plan trok.
Een uitgebreide test volgt zeker nog één van volgende weken, dus stay tuned.
Een Peugeot 308 SW is er al vanaf 25.090 euro en configureren doe je hier.