KEREL… bier voor échte venten

Al staat er wel een vrouw aan het hoofd van de brouwerij 

Mannen weten waarom‘? Vergeet deze slogan van misschien wel het meest gedronken bier in ons land! Ook sommige vrouwen weten wat kerels willen, meer nog, ze werken er zelfs aan mee. Zo bliezen Charlotte De Cock en haar broer Jozef in 2017 nieuw leven in de oude dorpsbrouwerij Verbeeck-Back van Tielrode. In de kelders bleken nog een aantal schatten te liggen, waaronder ook één flesje van het originele bier van Jules Verbeeck en Laura Back. Het lag er al vijftig jaar onaangeroerd, sinds de sluiting in 1966. Het brouwersteam van KEREL en een team van Belgische experten analyseerden de inhoud om het gist-DNA te achterhalen. De brouwerij werd helemaal vernieuwd en vooral het idee van de nieuwe brouwers was vernieuwend.

We vonden dat er op de markt al traditoneel bier genoeg was”, zegt Charlotte De Cock, die vandaag de dagelijkse leiding heeft over de brouwerij. “We wilden dan ook vooral iets helemaal anders doen. Niet het zoveelste traditionele bier, gebrouwen door paters of monniken.” De baseline ‘Untouched by monks’ was geboren, een hippe branding kwam erbovenop, en een paar unieke bieren volgden.

En wie nog een uniek cadeaupakket voor de feestdagen zoekt, kan ook bij Charlotte en haar team terecht. Zo lanceert VBDCK BREWERY twee unieke cadeaupakketten met bijzondere KEREL bieren. Saison is dé KEREL bij uitstek, Kaishaku is een uitzonderlijk bier gemaakt met dezelfde gist die ook voor saké wordt gebruikt. Beide pakketten zijn (tot januari) te verkrijgen in de supermarkten van Delhaize, verschillende drankenspeciaalzaken en via de webshop. Elk inclusief twee hippe glazen. Een topgeschenk voor kerels én vrouwen die bier van hier met een twist kunnen smaken.

Kaishaku betekent ‘de kop eraf’ in het Japans. De naam is afkomstig van de Japanse Samurai cultuur. Als een Samurai krijger zelfmoord wil plegen, wordt hij daarbij een handje geholpen door eenkaishakunin die zijn hoofd afhakt. Vandaar. Het drinken van Kaishaku is allesbehalve zelfmoord, maar het kan je wel een stevige genadeslag toebrengen. Het behoort toch tot de categorie van de aller zwaarste bieren, met een alcoholpercentage van liefst 15 procent.

Het blonde fruitige bier kent een lichte bitterheid door het gebruik van speciale hoppen. De gist die wordt gebruikt bij het brouwen van de Kaishaku is dezelfde gist die wordt gebruikt voor het maken van saké, de Japanse ‘rijstwijn’. Kaishaku is de perfecte drank bij bijvoorbeeld Sushi, Ramen en Edamame.

In het pakket zitten naast vier flesjes van 33 cl ook twee heel bijzondere glazen. Deze glazen werden speciaal voor het bier ontwikkeld en zijn enkel te verkrijgen via dit unieke cadeaupakket. Dat alles vanaf 14,95 euro.

KEREL Saison is het meest verkochte bier van KEREL. Het is een blond bier (5,5% alc), lichtbitter, is heel fris en zo een echte dorstlesser. Een ‘doordrinker’ zeg maar, ideaal in combinatie met tapas, hummus en pikante gerechten. Het cadeaupakket bevat een grote fles van 75 cl en twee KEREL glazen. Ideaal om tijdens de feestdagen te delen met tapas, hummus en pikante gerechten.  Dit alles vanaf 9,99 euro, in de supermarkten van Delhaize, meerdere drankenspeciaalzaken en op de webshop.

Naast de twee nieuwe gift packs zijn er de vier bieren uit het assortiment van KEREL verkrijgbaar bij Delhaize: KEREL Saison, KEREL Grapefruit IPA, KEREL IPA en KEREL Kaishaku.

Santé!

Foto’s:
– Wavemakers PR
– VBDCK BREWERY

You May Also Like

Geen MIA’s, wel de cover van Vogue voor Angèle

Point made… Hoe ze in België omgaan met wereldsterren? Vraag dat aan Angèle. Alle ...

Porsche lanceert met Targa 4S Heritage design een verzamelobject

Voor wie een gewone Targa niet goed genoeg is… Afgelopen week lieten we je ...

Samen naar de Pop-Up met Miette Dierckx

Voor de snoodaards die je niet kennen van televisie of uit de media Miette, ...