Een kleine 4-reeks met een kleiner kostenplaatje
In tegenstelling tot de 2-reeks Gran Coupé, die zich net als de jongste 1-reeks laat voortrekken op de voorwielen, behoudt de nieuwe 2-reeks Coupé zijn achterwielaandrijving en positioneert zich zo eerder als het kleine broertje van de 4-reeks, zij het zonder de fel besproken grote nieren.
En dat uit zich ook in het formaat. Zo is de nieuwe 2-reeks Coupé gegroeid. Tien centimeter in de lengte en zes in de breedte om precies te zijn. Verder ligt hij iets dichter tegen het asfalt, zo’n 3 centimeter wat zijn sportieve persoonlijkheid alleen maar ten goede komt.
Binnenin zien we de gekende update die we ook bij de andere nieuwe modellen van BMW zien. Optioneel vinden we het Live Cockpit Professional groot instrumentenbord terug.
Onderhuids vinden we bij de lancering volgende (viercilinder) versies terug:
– de benzineversie 220i met 184 pk (vanafprijs 36.700)
– de 220d-diesel van 190 pk (vanafprijs 41.500)
– een 230i met 245 pk (zomer 2022)
In afwachting van de volgende generatie M2 (Competition) biedt BMW als topversie ook de 3.0-zescilinder in lijn aan van de M240i. Die wordt standaard gekoppeld aan de xDrive-vierwielaandrijving en is goed voor een dikke 374 pk (500 Nm), oftewel zo’n 34 pk meer dan zijn voorganger. Dit stelt deze sportieveling in staat een spurtje van 0 naar 100 km/u af te leggen in 4,3 seconden. Voor deze versie leg je minstens 57.250 euro op tafel.