The Boss in “The Middle”
Naast een historische Super Bowl-avond, waar een aantal records sneuvelden, was er ook een beklijvende commercial van Jeep met daarin Bruce ‘The Boss’ Springsteen in een hoofdrol.
Bruce Springsteen en het iconische Jeep werkten samen om de twee minuten film “The Middle” te maken. De film is vanaf nu te zien op de sociale mediakanalen van het merk en werd eenmalig op televisie getoond tijdens de “Big Game”. De campagne komt er 10 jaar na de lancering van de campagne “Imported from Detroit” op 7 februari 2011.
Bruce Springsteen was nauw betrokken bij de realisatie van “The Middle” en werkte nauw samen met regisseur Thom Zimny. Hij schreef en produceerde de originele score met Ron Aniello.
Jon Landau zei: “Olivier François en ik praten al 10 jaar over ideeën en toen hij ons het script van The Middle liet zien, was onze onmiddellijke reactie: laten we het doen! Ons doel was om iets verrassends, relevant, directs en slims te doen. Ik denk dat dat precies is wat Bruce deed met The Middle.”
“Van ‘Imported from Detroit’ en ‘Halftime in America’ tot ‘Farmer’, en meer recentelijk ‘Groundhog Day’, hebben we geprobeerd om betekenisvolle en emotionele verbindingen te leggen met miljoenen kijkers, waarbij culturele relevantie de kern vormt van onze communicatie , ”Zei Olivier Francois, Global Marketing Director van Stellantis. “The Middle” is een viering van de 80ste verjaardag van het merk Jeep en, meer in overeenstemming met recent nieuws, is een oproep aan alle Amerikanen om samen te komen en een gemeenschappelijke basis te zoeken om gezamenlijk de weg naar de toekomst te zoeken. “
Olivier François gaat verder: “Bruce Springsteen speelde een doorslaggevende rol bij het ontwikkelen van deze gemeenschappelijke boodschap. Zijn ervaringen en perspectief zijn vaak opgeroepen om een kloof te overbruggen. Het lijkt erop dat de tijd is gekomen dat een bericht als deze absoluut noodzakelijk is. “
De Jeep-merkcampagne werd gerealiseerd in samenwerking met het Doner-bureau in Michigan.
In het afgelopen decennium hebben de merken Jeep, Dodge en Ram een ambitieuze boodschap meegegeven in hun campagne “Big Game”. Terwijl “Imported from Detroit” sprak over de moed, vindingrijkheid en vastberadenheid van het in Detroit gevestigde Amerikaanse automobielpersoneel in 2011, probeerde “Halftime in America” het jaar daarop de Amerikanen te stimuleren de moeilijke tijden door te komen.
Een moeilijke tijd, verklaarde Clint Eastwood: “Dit land kan niet in één keer worden uitgeschakeld. We staan op. Toen, in 2013, lanceerde het merk Ram “Farmer”, waarmee Amerikaanse boeren werden erkend en geëerd door de iconische woorden van de legendarische radiopersoonlijkheid Paul Harvey.