Het wonderlijke kindje geboren uit een Mini Cooper SE en John Cooper Works GP
Neem als pa de John Cooper Works GP, een 2 liter-turbobenzine van 306 pk, als ma de Mini Cooper SE, met een elektromotor van 184 pk en laat ze even op elkaar los en negen maanden later heb je de JCW GP Electric. Van een tof gezinnetje gesproken.
Bij deze hopen we dat de mensen van Mini (en bij uitbreiding BMW) dit ook lezen want we zouden graag ma, pa en in de toekomst ook het zoontje de JCW Electric wel eens als ons knuffelcontact willen voor pakweg een weekend ofzo.
Wat het zoontje betreft, de JCW Electric, gaat het hier nog wel over een prototype dat ze hebben losgelaten op de Norschleife van de Nürburgring. Prototype? Wees maar zeker dat er hier ook een productieversie in de showrooms van Mini zal komen. Of Mini dan de volledige elektrische toer opgaat met zijn modellen? Geen nood!
“De John Cooper Works-versies met een interne verbrandingsmotor zullen een belangrijke rol blijven spelen”, de JCW-afdeling moet altijd beantwoorden aan de behoeftes en de wensen van sportliefhebbers over heel de wereld”, aldus Bernd Körber, de grote baas van Mini. En dat klinkt als een dikke V8 in onze petrolhead-oren.