Of toch wel?
De leukste Subaru waarmee wij tot hiertoe gereden hebben? Ongetwijfeld de BRZ! Dit model dat al sinds 2012 over onze wegen dondert, loopt op zijn laatsten benen, euh, banden en krijgt een opvolger.
De looks blijven, met dank aan hetzelfde onderstel, redelijk gelijk, iets wat niet kan gezegd worden van het motorvolume. Dat neemt toe tot 2,4 liter. Wat dan weer opnieuw gelijk blijft? De boxermotor want die doet het nog altijd zonder turbo. Deze levert nu 230 pk en 250 Nm, een toename van 29 pk en 45 Nm.
Ook geen verrassing is de doorgedreven samenwerking met Toyota dat, net als sinds 2012, hetzelfde model uitbrengt onder de naam gt86.
De look van de tweelingbroers is wat moderner en scherper dankzij nieuwe designelementen zoals een volledig nieuwe neus met zeshoekige grille en extra luchtinlaten. Achteraan zijn de lichtblokken met led-technologie strakker geworden en vinden we iets lager twee dikke uitlaatpijpen terug met in het midden het mistlicht en de achteruitrijlichten.
Ook binnenin en puur technisch is alles in een moderner jasje gestoken. Zo vinden we een digitaal instrumentenpaneel van 7 duim en een 8 duim groot centraal display en betere stoelen terug en krijgt ook deze BRZ nieuwe veiligheidstechnologieën zoals adaptieve cruise control, een noodremassistent en een geconnecteerd infotainmentsysteem met Android Auto/Apple CarPlay.
Zoals we al in onze titel verklapten, komt deze BRZ niet naar Europa. Maar is dit erg? Tgoh, niet echt als je kan leven met de nieuwe Toyota gt86 in jouw garage. Dit tweelingbroertje zal wel de oversteek naar het Westen maken.