7:29.81
Cijfers die kunnen tellen en die zijn voorganger doen verbleken. Zo doet de nieuwe Panamera Turbo er op het vernieuwde circuit (ook 230 meter langer) 13 seconden sneller over, mede dankzij 80 pk extra en een verbeterd onderstel.
Hoewel we deze Panamera pas in het najaar bij de dealer zullen zien staan, waren de mannen uit Stuttgart al volop in de weer op de Nürburgring om een ietwat aangepaste (rolkooi en kuipstoeltjes) en gecamoufleerde testwagen op de Groene Hel los te laten.
Uiteindelijk haspelde de Panamera het 20,832 kilometer lange bochtige circuit in slechts 7 minuten 29 seconden en 81 honderdsten af. Dit is net iets trager als de Jaguar XE SV Project 8 maar ook net iets sneller dan bijvoorbeeld de Alfa Romeo Giulia QV.
Dit deed hij naast een beter onderstel en krachtigere motor ook met nieuw rubber, de Michelin Pilot Sport Cup 2, semi-slicks die optioneel verkrijgbaar zijn op het nieuwe model al durven we bijna met zekerheid zeggen dat hier in De Lage Landen, deze optie niet veel zal genomen worden, tenzij de eigenaar zich graag uitleeft op circuit.
Hoe het record tot stand kwam, zie je in dit filmpje…