Zotter moet het niet worden…
XB7, de krachtigste en zwaarste variant bij Alpina is geboren. De aangepakte X7 puurt nog wat extra paardjes en koppel uit de 4,4 liter V8, die we ook kennen van de M50i, en levert zo 621 volbloed paarden in plaats van de ‘bescheiden’ 530 in de basisversie. En bescheiden mag je best cynisch opvatten want ook wij zijn nog steeds onder de indruk van de M50i, die we afgelopen week nog mochten testen in een nieuwe X6. Later hierover nog meer…
Ondanks de 2.500 kilogram op de teller, weerhoudt het het groot beest niet om in slechts 4,2 seconden naar 100 te knallen en pas zal stoppen met versnellen bij 290 km/u. Om die topsnelheid te halen zal je de minder mooie, of ook gewoon minder mooi opgevulde 21 inch-velgen moeten monteren.
Wil je het echter iets trager, iets esthetischer en vooral ‘dikkere bak’ gaan, dan moet je voor de heerlijke 23-inchers gaan. Dat in combinatie met de strakke, brute voor- en achterbumper en lawaaierige sportuitlaat met vier pijpen maakt van de X7 verre van de ‘Bompa-bak’ waarvoor hij soms wel versleten wordt. Zeker als je hem ook in de laagste ‘luchtveringstand’ zet en hem zo nog eens 4 cm lager bij het asfalt hangt.
Zoals we Alpina kennen, hebben ze ook het interieur aangepakt. De drie zitrijen baden dan ook in alle denkbare luxe. Ook de kristallen pook is aangepast en kent binnenin het Alpina-logo. Kostprijs van dit alles? Vanaf 155.200 euro maar eens je je even laat gaan op de peperdure en ellenlange optielijst, kom je al snel uit op dik 200.000 euro.
Je bent een pimp of je bent het niet!
Foto’s: Alpina