Wij zaten op de eerste rij tijdens de wereldpremière van de nieuwe Fiat 500
Omdat verwacht wordt dat mobiliteit duurzamer, geconnecteerd en autonoom wordt, met een steeds strengere regelgeving, treedt de derde generatie van de Fiat 500 opnieuw op de voorgrond met design en rijplezier. Hij vormt niet alleen een revolutie, maar de “reïncarnatie” van een ingesteldheid, die vernieuwing kan inspireren. In feite volstaan regels en voorschriften niet voor een echte revolutie, er is iets iconisch en moois nodig: de Nieuwe Fiat 500. En we kunnen niet beter beginnen dan met een ‘reïncarnatie’-filmpje? Daar mag onze favoriete Hollywood-acteur niet in ontbreken…
Voilà, de eerste kennismaking met de derde generatie van de Fiat 500 is een feit. En nieuw? Maak er maar volledig nieuw van. Meer ruimte, meer geavanceerde technologie, een nieuwe stijl, maar nog altijd een echte Cinquecento.
De Nieuwe 500 heeft drie rijmodi: Normaal, Rijbereik en Sherpa, die kunnen worden geselecteerd volgens uw rijstijl. De motor heeft een vermogen van 87 kW voor een topsnelheid van 150 km/u (zelfbeperkt) en een acceleratie van 0-100 km/u in 9,0 seconden en 0-50 km/u in 3,1 seconden. Volgeladen houdt hij het tot 320 km uit. Dankzij een snellaadsysteem tank je in 5 minuten genoeg stroom om weer 50 kilometer verder te kunnen, ideaal stadswagentje dus!
Ook de eerste stadsauto met niveau 2 van autonoom rijden en tegelijk ook de eerste auto van FCA uitgerust met het nieuwe revolutionaire infotainmentsysteem UConnect 5.
En niet alleen Leonardo DiCaprio werkt mee aan deze Fiat 500, ook Giorgio Armani, Bvlgari en Kartell, drie iconische bedrijven in de wereld van Made in Italy, hebben samen met het merk Fiat een strategie uitgewerkt waarin duurzaamheid nauw verweven is met uitmuntendheid in kennis, creativiteit en innovatie. Zo zijn de exclusieve uitvoeringen, de drie unieke en exclusieve voorbeelden van de Nieuwe Fiat 500, ontstaan. Om deze modellen samen met Armani, Bvlgari en Kartell te ontwerpen hebben we de waarden van de iconische 500, de bekendste stadsauto van Fiat ter wereld, als uitgangspunt genomen voor de waarden die de derde generatie bepalen. De combinatie van deze waarden met hun eigen waarden leidde tot drie unieke modellen van de Nieuwe 500, gekenmerkt door stijl, creativiteit en vakmanschap.
Als echte meesterwerken van Italiaans vernuft, vergelijkbaar met een groot kunstwerk, werden de drie exclusieve uitvoeringen geproduceerd met het streven en het engagement om meer gebruik te maken van duurzame, natuurlijke en gerecycleerde materialen. Deze strategie om de toestand van de planeet te verbeteren omvat ook een liefdadigheidsveiling. Alle opbrengsten van de verkoop van de drie unieke modellen, de 500 Giorgio Armani, de B.500 “MAI TROPPO” van Bvlgari en de 500 Kartell, gaan naar een van de milieuorganisaties van Leonardo DiCaprio.
Vanaf nu is de online pre-reservering open voor de lanceringsversie “la Prima”. Het gaat om, symbolisch, 500 exclusieve exemplaren per markt inclusief de Easy Wallbox™ en toegang tot
“My Dream Garage”, de exclusieve mobiliteitsservice met abonnement van Leasys voor “on-demand”-boekingen van alle auto’s van de FCA Group.
De prijs van de Nieuwe 500 “la Prima” Cabrio, inclusief Easy WallboxTM, bedraagt 37.900 € (exclusief de milieupremies voor uw land). Pre-orderen kan zowaar op je eigen smartphone na drie ‘muisklikken’ en een voorschot van, jawel, 500 euro.
En de eerste 500 per land zijn exclusief. De Monogram Soft Top, en de “1 van 500” genummerde badge naast de naam van het land waar de auto is gekocht. Straf, niet?