Goede voornemens 2020: Hou alles op orde met deze tips!

Goede voornemens 2020: Hou alles op orde met deze tips!

Geordend het nieuwe jaar in…

Nu het nieuwe jaar aangebroken is en de eerste werkdag misschien al wel een feit is of was, is het misschien wel de hoogste tijd om de redactie, het bureau of gewoon alles thuis eens goed onder handen te nemen. Voor velen is ‘beter georganiseerd zijn’ een goed voornemen. Hier kan op vele manieren invulling aan worden gegeven bijvoorbeeld door jouw administratie op orde brengen, je ‘Postvak In’ goed wegwerken of opruimen van spullen die door de jaren heen zijn opgestapeld.

Heb ook jij het gevoel dat de rommel zich ondertussen hoger heeft opgestapeld dan de Burj Khalifa? Zie je door de bomen het bos niet meer? Wél, met deze tips zorgen wij ervoor dat dit voornemen voor het komende jaar nog achterhaald is alvorens we het nieuwe jaar zijn ingestapt.

1 Zorg voor voldoende opbergruimte
Alles valt of staat met voldoende ruimte. Zowel thuis als op kantoor zijn kasten, rekken en in ons geval, tijdschriftenbakken, onmisbare meubelstukken. Is je ruimte niet al te groot, of wens je ruimte in ieder geval groter te doen lijken, plaats dan je ladekasten onder het bureau. Is dit niet voldoende, kan je ook een stellingkast kopen of rekjes aan de muur bevestigen waarop je je mappen, boeken, tijdschriften makkelijk kwijt kan. Ben je van nature eerder slordig en durf je wel eens iets snel in een kast of rek gooien, raden we je een kastruimte met deuren aan. 

2 Niet nodig? Weg ermee!
Heb je geen clean desk en stapelen de facturen, reclameblaadjes, pennen, markeerstiften, nietjesmachine,… zich op? Verzamel en sorteer dan al je spullen in aparte stapeltjes en bekijk welke je nog wel en welke je niet meer nodig hebt. Niet meer nodig? Onherroepelijk de vuilbak in. Extra tip: Bekijk welke papieren je nog effectief op papier nodig hebt en maak hier aparte papierbakjes voor. Al de papieren die je digitaal kan archiveren, scan je in en archiveer je ‘in the cloud’.

3 Breng structuur
Je mag alles nog zo netjes opgeruimd hebben, zolang er geen structuur inzit, heeft het natuurlijk geen zin en ligt alles binnen de kortste keren opnieuw bovenop je desk te slingeren.
Geef alles een vast plekje en bekijk dit functioneel. Een pen in de onderste ladenblok is bijvoorbeeld geen goed idee.

Boeken, mappen en tijdschriften berg je best op in een rek. Heb je deze nog niet aangeschaft? Ga dan zeker eens een kijkje nemen bij de rekkenspecialist, onderdeel van Pedroshop. Zij weten daar wel raad mee!

4 Ruim dagelijks op
Opgeruimd staat netjes. Om je dag niet te laten starten met het gevoel dat er letterlijk en figuurlijk veel werk op je ligt te wachten, ruim je op het einde van de werk dag best alles op. Een principe dat je makkelijk ook thuis kan toepassen. Je zal er in ieder geval ’s morgens vrolijker van worden.

Succes en onthou, ‘Less is more’.

Foto’s: Pixabay

 

 

You May Also Like

Moto g 5G plus: Betaalbare toekomst van supersnelle connectiviteit

Prijs-kwaliteit een voltreffer Motorola’s missie is, en is altijd geweest, om innovatieve technologie en ...

Tip Hemelvaartsweekend: Late Night Shopping met extra korting

Als dat geen goed idee is Een bezoek aan Designer Outlet Roermond en Designer ...