Wij zetten niemand aan tot…
Maar informeer je best bij je makelaar over een goede rechtsbijstandsverzekering want wie aan de slag gaat met de McLaren 620R speelt ongetwijfeld met zijn rijbewijs. Alle 350 (genummerde) gelimiteerde stuks mogen dan wel gehomologeerd zijn voor de openbare weg, een 620R (eigenlijk een aangepaste 570S GT4) is en rijdt gewoon als een echte racewagen als we de ingenieurs van McLaren mogen geloven. Je hebt hem al staan voor 300.000 euro in jouw garage, inclusief een Pure McLaren Track Day. Best ook want je wilt natuurlijk de limieten van jouw nieuw speelgoedje leren kennen. Het zou zonde zijn om 300K even op te vouwen, niet?
De uit koolstofvezel opgetrokken MonoCell II-structuur wordt met een centraal achterin gelegen 3,8 liter-V8 van 620 pk en 620 Nm aan koppel. Zo spurt dit bommetje in 2,9 seconden van 0 naar 100 en in slechts 8,1 seconden van 0 naar 200 km/u. Topsnelheid? 322 km/u. De drievoudig verstelbare achtervleugel is identiek aan die van de 570S GT4 en zorgt ervoor dat hij tegen hoge snelheden netjes met zijn vier rubberen pootjes (semi-slick Pirelli’s) tegen het asfalt geplakt blijft. Ga je toch even tracken, geen probleem, McLaren levert je ook een setje echte slicks mee.
Het enige wat jij nu nog moet kiezen is de kleur. Je hebt de keuze tussen drie koetswerkkleuren, McLaren Orange, Sillica White of Onyx Black die je verder nog kan personaliseren als je extra ponden over hebt en wilt gaan voor echt McLaren Special Operations (MSO) maatwerk.
Misschien eerst nog even een Lotto-tje invullen?