Nog sneller…
Recent onderzoek heeft uitgewezen dat BMW-rijders het snelst van auto wisselen. Niet omdat ze niet tevreden zijn van hun Beierse machine, want in datzelfde onderzoek bleek ook dat ze hun Bimmer inruilde voor een andere Bimmer. Is het dan de hoge restwaarde na 2 à 3 jaar? Zou kunnen maar wat nog een meer valabele uitleg is, is dat BMW meestal na twee jaar met een facelift, of in het geval met de M-modellen met een gruwelijker exemplaar op de proppen komen. En laat duidelijk zijn dat BMW-rijders snobistisch genoeg zijn om NIET met het iets verouderde model rond te karren.
Zo ook met hun vlaggenschip, de M8. Tijd om de al brute 4,4-liter V8 nog wat paardjes extra te geven, tot zo’n 625 volbloeden die een koppel van dik 750 Nm via een achteras automaat op de vier aangedreven wielen lossen. Hiermee is de M8 Coupé in 3,2 seconden klaar van 0 naar 100 (zo’n 0,1 seconde sneller dan zijn voorganger) en doet de topless versie, de cabrio dus, het in 3,3 seconden. Stoppen met accelereren doen ze beiden bij 250 km/u tenzij je, en dat raden we je ten stelligste aan, het M Drivers Package optioneel toevoegt op de bestelbon. Dan gaan ze lekker door tot 305 km/u. Kwestie van niet met rode kaken de Autobahn in Duitsland voorbijgestoken te worden door een gepimpte VW Golf.
Om al dat geweld in goede banen te leiden is gekozen voor de xDrive-vierwielaadrijving. Maar omdat BMW-rijders wel eens players zijn, kunnen ze er ook voor kiezen de stand op ‘2WD’ te zetten waar enkel de achterste wielen voor het nodige speelplezier zorgen. Tenzij je Thierry Neuville heet, zouden we deze stand niet aanraden bij vochtig weer.
Prijzen zijn vooralsnog niet bekend maar die zullen ongetwijfeld op de #NextGen in München, van 25 tot 27 juni, waar deze bolide wordt voorgesteld, gelekt worden. Bestellen kan vanaf dan en de eerste exemplaren mogen we verwachten tegen september bij jouw dealer.
Zij die nog een ‘oude’ M8 hebben…tijd om hem op tweedehands te droppen…laat dat duidelijk zijn!