Dries Boven

Trends Style Abarth Best Dressed Man 2018: Dries Boven van Luxury For Men! (Interview)

Van jeugdbeweging tot Best Dressed Man

Zonder afbreuk te doen aan alle mannen die in een jeugdbeweging zitten maar het parcours dat Dries Boven, man achter de webwinkel Luxury For Men, hier aflegt mag je merkwaardig noemen…of toch niet?

Zo waren we onlangs te gast in Brussel op het door Trends Style georganiseerd event, Abarth Best Dressed Man 2018. Een jaarlijks event dat jaar na jaar groter wordt en dat met laureaten als Koen De Bouw, Bent Van Looy,…alvast een palmares heeft waar je als kerel die wel eens dressed up door het leven gaat wel zou willen tussenstaan. Nadat we de nodige drankjes zoals daar waren Champagne en Gin en heerlijke hapjes naar binnen hadden gespeeld in het ADAM Brussel Design Museum, ons lieten fotograferen in een Abarth 124 Spider en een babbeltje deden met de sympathieke rekel en presentator van het geheel, Aster Nzeyimana, werd de laureaat 2018 bekend gemaakt. Zo mocht Dries Boven zich als nieuwbakken Best Dressed Man bovenaan het lijstje prijken.

Wij zochten de altijd goedlachse 36-jarige rekel op tijdens de opening van zijn gloednieuwe concept store in de Volkstraat in Antwerpen waar je in tegenstelling tot in zijn webshop exclusieve producten en mannencadeaus voor levensgenieters die houden van slimme en betaalbare luxe kan zien, ruiken, voelen,… . Van exclusieve dranken, armbanden, fashion items en verzorgingsproducten tot unieke work essentials en lifestyle gadgets…het perfecte mannencadeau vind je nu dus ook in het hartje van het “Zuid” in Antwerpen.

Proficiat Dries! Een complete verrassing die overwinning?
Merci! Hoe verrassing? Ben ik niet stijlvol gekleed? (lacht) Nee serieus, verrassing…dat is het minste wat je kan zeggen! Nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen winnen!

Hoe zijn ze bij u terecht gekomen?
Wel, één van mijn medewerkers vond het wel een uitdaging en schreef mij in. Ikzelf ben niet echt de ‘fashionable guy’ die bijvoorbeeld de laatste trends van de NY Fashion Week volgt maar ik zit natuurlijk wel aan de bron als het gaat om op een subtiele manier accenten, zoals een riem, sokje,… in je outfit te leggen die het net iets meer ‘af’ maken. Je hoeft trouwens helemaal geen outfit van 800€ te dragen om er goed uit te zien. Sommige details maken het. Daar hou ik wel van en ik denk dat ik de redacteurs/redactrices bij Trends Style hiermee wel gecharmeerd heb.

Hoe kan je je eigen stijl omschrijven?
Meestal draag ik sneakers in combinatie met een chino en een hemdje. Voor iets formelere gelegenheden laat ik mijn sneakers in de kast voor geklede schoenen en doe ik mijn blazer aan. Het leven is te kort om underdressed te zijn. (lacht)

Een subtiele verwijzing naar uw ‘bedrijfsslogan’ “Life’s too short for ordinary stuff, stories and gifts”…Zit die luxueuze stijl in je bloed?
Helemaal niet! Ik ben een man van de jeugdbeweging (KSA) die op bottines de bergen in ging en zeker niet de man die in een jacuzzi flessen bubbels ontkurkt! (lacht) Mijn vrienden lachen me er nog vaak mee uit. Het was een beetje een tang op een varken, Dries die “Luxury For Men” startte.

Vanwaar dan toch die tang op het varken?
Kijk, ik heb productontwikkeling gestudeerd en ik ben altijd geïnteresseerd geweest in die producten die net iets meer hadden. Niet de ‘Bling-Bling’, wel de toffe luxe…een speciale fles whisky, toffe scheerkwast,…die dingen. Luxe gaat ook over een outfit of accessoires waarin je jezelf mooi en comfortabel voelt. Mijn dag gaat meestal een stuk vlotter wanneer ik me goed in mijn vel voel door de kleding die ik draag.

“Life’s too short for ordinary stuff, stories and gifts”

Je hebt Luxury For Men…is er ook een Luxury For Women?
Goh nee…de focus blijft mannen. Er zijn nog zoveel opportuniteiten dat een webwinkel voor vrouwen (momenteel) niet in de pipeline zit. Zo zijn we bezig met een eigen lijn (BVLLIN) en hebben we ook het platform Exclusive Business Gifts. Samen met LFM dingen die elkaar alleen maar versterken. Maar om even terug te komen op de dames…vrouwen kopen massaal op LFM…dus we bereiken wel vrouwen!

Ik kan het bevestigen…ook mijn lief heeft me al een paar dingen cadeau gedaan via Luxury For Men!
Juist! Een sjaal en paar gin-glazen en een magical wallet, nietwaar?

Alles weet em! Soit, dat is netjes richting Wechelderzande, zowat de achtertuin van je magazijn in Westmalle, verzonden. Gaat dit ook veel verder?
Ja hoor! Naast België voeren we ook uit naar Nederland, UK en Duitsland.

En dan nu nog een eigen concept store…
Ja, en binnenkort ook in Brussel in samenwerking met het label STRØM. In het verleden werkten we al meer samen met concept stores. A Better Blend aan de Antwerpse Groenplaats bijvoorbeeld. Dit was een tijdelijke concept store die merken mixt zodat ze elkaar aanvullen en sterker maken. Volgende stap nu zal Gent zijn…maar eerst even alle pijlen hier op Antwerpen, eentje die we zelf uitbaten.

Hou ons op de hoogte want openingen als deze willen we nooit missen! Alvast heel veel succes en nogmaals proficiat met je verdiende overwinning! Wil je Dries of Luxury For Men volgen, dat kan via Instagram of via Luxury For Men.

  • Kevin Stickens

    Redacteur

    Founder van The Cult of Content een contentmarketing bureau uit Antwerpen. Vader van 3 kids, levensgenieter en fijnproever. Stichter en redacteur van Whatmatters.

You May Also Like

Frauscher × Porsche 850 Fantom Air, de elektrische Macan voor op het water

Iemand op zoek naar een boot?  Als het om duurzame mobiliteit gaat, denkt Porsche ...

MenStyle Roadtest: Abarth 595 Pista

Pista…de naam niet gestolen! “Jens, zin in een weekje testrijden met de Abarth 595 ...

Creatieveling Sarah van der Meiren, een kunstzinnig mooi plaatje (INTERVIEW)

Soms moet je het niet ver gaan zoeken om een getalenteerde, sympathieke, goedlachse en ...