Porsche en Ferragamo bundelen krachten: Italiaans maatwerk op vier wielen

Wat krijg je als een Duitse sportwagenbouwer en een Italiaanse modegigant samen aan tafel gaan zitten? Juist ja: een 911 en een Taycan in haute couture. Porsche Italia viert z’n 40e verjaardag en doet dat niet met taart, maar met stijl—veel stijl. Samen met Ferragamo creëren ze twee exclusieve pareltjes: de 911 Carrera 4 GTS en de Taycan 4S in een uitvoering waar zelfs James Bond even stil van zou worden.

Blusogno: als paars en blauw een droomkind krijgen

De blikvanger van deze samenwerking is zonder twijfel de unieke kleur Blusogno. Geen Photoshop-filter, maar een op maat gemaakte tint die ontstond via Porsche’s ‘Paint to Sample Plus’-programma. De inspiratie? Ferragamo-handtassen en stofstalen uit hun kledinglijn. Resultaat: een luxueus blauw-paars met een vleugje Toscaanse zonsondergang. Zelfs de pinstripe-accenten, die van de motorkap tot aan de spoiler lopen, zijn een ode aan aerodynamica—ze beelden letterlijk de luchtstromen in een windtunnel uit.

Details die fluisteren in plaats van schreeuwen

Wat deze speciale edities zo aantrekkelijk maakt, is niet de bling, maar de verfijning. Blusogno komt overal terug: op de velgen, de wielnaven, de modelaanduiding én natuurlijk in het interieur. Denk: volledig lederen sportstoelen, een GT-sportstuur met een subtiele grijze markering op 12 uur, en zelfs een documentmapje dat bij je auto past. In de 911 is zelfs de pookknop bekleed met het exclusieve leer—de Taycan doet het uiteraard zonder, want elektrisch.

De Sport Chrono-klok krijgt een bijzonder eerbetoon aan Italië, met een wijzerplaat in de kleuren van de nationale vlag. Als kers op de espresso: de deurdrempels verlichten subtiel het Ferragamo-logo in aluminium. En ja, zelfs de autosleutels én de binnenhoes kregen een make-over in Blusogno met witte accenten. Want stijl stopt niet bij de voordeur van je garage.

“Porsche is al perfect” – aldus Ferragamo

Leonardo Ferragamo, zoon van oprichter Salvatore, vatte de samenwerking perfect samen: “Ons doel was niet om Porsche te veranderen, maar om het erfgoed te verrijken met Italiaanse finesse. Mijn vader was ‘de schoenmaker van dromen’. Porsche bouwt vandaag nog steeds auto’s voor dromers.” En eerlijk: als dit een droom is, laat ons dan nog even slapen.

Alleen voor Italianen (voorlopig)

Wie nu naar zijn Porsche-dealer wil rennen met een Ferragamo-broek onder de arm: slecht nieuws. Deze gelimiteerde edities zijn voorlopig exclusief voor de Italiaanse markt. Maar hé, als de Amerikanen ooit een Ralph Lauren-versie krijgen, kunnen wij misschien hopen op een Dries Van Noten 911?

Tot dan: dromen mag.

You May Also Like

815 raspaardjes om te temmen: McLaren Elva

En je legt er 1,7 miljoen euro’s voor op tafel… Voilà, de prijs van ...

Alpine A110 komt als ‘Légende GT Special Edition’

Gelimiteerd op 300 stuks Tot op de dag van vandaag had je drie uitvoeringen van ...