Louis Vuitton brengt wat extra fashion in Formule 1 met duurzame samenwerking

En dit voor minstens de komende tien jaar

Louis Vuitton heeft een tienjarige samenwerking aangekondigd met Formule 1, waardoor het Franse luxemerk nog meer verbonden wordt met de wereld van motorsport. Deze samenwerking komt als onderdeel van LVMH’s bredere alliantie met F1, die werd onthuld in oktober 2024, en maakt deel uit van de viering van het 75-jarig jubileum van de Formule 1 in 2025. Het is trouwens niet het eerste merk van het grootste conglomeraat ter wereld van luxeproducten want ook TAG Heuer zien we wel vaker in de paddock verschijnen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Louis Vuitton (@louisvuitton)

Luxe merken zoals Louis Vuitton hebben altijd geprobeerd zich te verbinden met elite sportevenementen. Louis Vuitton heeft bijvoorbeeld al de officiële koffers geleverd voor de FIFA Wereldbeker, Olympische Spelen en onlangs nog de Australian Open. Nu zet het merk zijn stappen in de Formule 1, waar het tussen 2021 en 2024 de iconische ‘Trophy Trunk’ voor de Grand Prix van Monaco ontwierp. In 2025 zal Louis Vuitton de titelpartner zijn van de Grote Prijs van Australië, het startpunt van de samenwerking.

Deze move past in een bredere trend waarbij luxe, sport en entertainment steeds meer samenkomen. Dankzij de populariteit van de Netflix-serie Drive to Survive, heeft Formule 1 zijn aantrekkingskracht vergroot bij jongere en diverse doelgroepen. Merken zoals bijvoorbeeld Dior, ook deel van de LVMH-group, hebben al samengewerkt met coureurs, en ook Louis Vuitton wil nu profiteren van deze nieuwe cultuur van luxe motorsport.

Wat deze samenwerking uniek maakt, is de nadruk op innovatie en vakmanschap. Terwijl F1 werkt aan de nieuwste technologieën voor snellere auto’s, blijft Louis Vuitton zijn meesterwerken met de hand maken in hun beroemde ateliers. De ‘Trophy Trunk’ die voor elke race wordt gemaakt, is een evolutie van het originele ontwerp van Louis Vuitton uit 1897.

Voor Formule 1 is de samenwerking met een premium merk als Louis Vuitton een strategische zet om de aantrekkingskracht op high-net-worth individuen en corporate sponsors te vergroten. Dit partnerschap benadrukt de gezamenlijke passie voor innovatie, prestaties en creativiteit, en speelt in op de groeiende premium positionering van de sport.

Foto’s: Louis Vuitton

You May Also Like

Alfa Romeo Giulia GTAm valt in de prijzen

En terecht!  Onmiskenbaar Italiaans design gecombineerd met 540 pk motorvermogen overtuigde de lezers van ...

Vice Antwerp kleedt jou ‘Très F*cking Chic’

F*CK NORMAL WE WANT MAGIC! Ergens in de bruisende straten van het middelpunt op ...

Waarom Kim Kardashian en Justin Bieber nooit nog een Ferrari mogen kopen?

Althans geen nieuwe… Wie denkt dat ze bij Ferrari zitten te springen op wereldberoemde ...