Porsche en La Marzocco zorgen voor de ultieme espresso-ervaring

Zelfs in ‘Martini Racing’-kleuren te verkrijgen…

De beste koffiebonen verdienen het beste koffiezetapparaat op de markt, punt. Een verwachting die ze bij Porsche goed begrepen hebben en met de nieuwe Porsche Design x La Marzocco Linea Micra Espressomachine naar een heel ander niveau wordt getild.

De fabrikant van koffiezetapparaten en de designafdeling van het Duits steigerend paardje uit Stuttgart tillen de wereld van high-end koffie nog verder op. Met het Linea Micra-platform van La Marzocco als basis, zet het ultraluxe koffiezetapparaat het Porsche Design DNA voort, dat als inspiratie dient voor ‘randanimatie’ als horloges, zonnebrillen, kledij, sneakers, reistassen,… en ga zo maar eventjes door.

Het verfijnde espressoapparaat is beperkt tot slechts 911 eenheden, met een knipoog naar Porsche’s beroemdste model zelf, de 911, die we hier al eens aan een test onderworpen. Het levert ‘ongeëvenaard koffiegenot bij je thuis’ aldus Porsche Design, dat tevens ook een paar van zijn machines ‘wrapte’ in zijn iconische Martini Racing-kleuren.

De wereldberoemde winnaar van de Targa Florio uit 1973, een autorace voor sportwagens georganiseerd door de Siciliaanse ondernemer Vincenzo Florio die vanaf 1906 jaarlijks plaatsvond op een stratencircuit in Sicilië was een Porsche 911 Carrera RSR met aan het stuur Herbert Müller Gijs van Lennep. Deze prijswagen dient als inspiratie voor het elegante design van de espressomachine, dat verder is geïnspireerd op de Drive Mode-knop van Porsche, naast andere “exclusieve Porsche-designkenmerken”.

Zelfs het lekbakje en het kopjesplateau zijn geïnspireerd op het Porsche GT3 Touring Pakket. De drukmeters lijken dan weer op die van de Porsche snelheidsmeter. Dit alles heeft een behoorlijk prijskaartje: De Porsche Design x La Marzocco Linea Micra Espressomachine kost 4.950 euro. Die in Martini Racing-kleuren 5.250 euro. Die laatste is, voor zover wij konden checken, ondertussen wel uitverkocht.

You May Also Like

Wordt het eindelijk zomer? Dan is er Philips om te verkoelen!

Leven op hoop!  We kunnen er niet om heen, het is al snertweer geweest. ...

Fresh ’n Rebel introduceert inspirerende campagne met nieuwe merkambassadeurs

BE BOLD. CHOOSE DIFFERENT Het Rotterdamse mobiele must-haves merk Fresh ’n Rebel kondigt hun ...

Hublot trakteert fans op nieuwigheden op Watches and Wonders Geneva

Trouwe lezers hebben het al door, Watches and Wonders in Genève is volop bezig ...