Het zou zo maar eens kunnen
VW kwam naar het ID. Treffen in Luzern, Zwitserland, met wel een hele grote verrassing. Zo stelden ze daar de ID.X Performance voor, een uitgegaste concept op basis ven de ID.7. En niet alleen aan de carrosserie kunnen we zien dat hij graag wil patsen, ook onderhuids heeft hij wat extra peper in de kont meegekregen.
Zo zien we vooral een pak carrosseriewerk in carbon waaronder de voorbumper, uit de kluiten gewassen achtervleugel en diffuser. Verder zet deze bredere en 60mm verlaagde krachtpatser zijn sportiviteit extra in de verf, of beter in het rubber, met semislicks banden. Ook binnenin zien we veel koolstofvezels met onder andere nieuwe kuipstoelen. Verder ook hier extra sportieve details met heel wat vuurrode details.
Onderhuids dan vinden we twee elektromotoren, eentje op de voor- en eentje, uiteraard, op de achteras. Samen goed voor een piekvermogen van maar liefst 411 kW, omgerekend zo’n 558 elektrische paardjes die allen de zweep krijgen van een batterijpack van 85 kWh dat je kan snelladen tot 200 kW, idem als de ID.7 Pro S. Is dit, onderhuids dan, een voorbode van de toekomstige ID.7 GTX-versie? We zouden alvast niet in onze koffie verslikken mocht dit het geval zijn.