Van deze Hyundai’s worden wij wild

Bij deze de RN22e en de N Vision 74

Groot feest bij Hyundai waar hun sportdivisie N, in afwachting van de Ioniq 5 N (2023), hun elektrische toekomst heeft voorgesteld met twee conceptcars, de RN22e en de N Vision 74 waarbij die laatste, een heerlijke sportcoupé er eentje is op én waterstof én batterij, goed voor meer dan 680 pk.

 

De eerste, de RN22e is eigenlijk een Ioniq 6 N maar wel eentje als concept en dus niet diegene, of toch niet volledig, die als productversie van de band zal rollen. Deze EV heeft twee elektromotoren (op elke as) die worden gevoed door een batterijpack van 77,4 kW. Alles samen goed voor 585 pk en 740 Nm. Leuk detail, er zijn kunstmatige schokjes ingebouwd om een versnellingsbak te simuleren. Krijgen we zo echte petrolheads overtuigd? Aan de looks en kracht zal het alvast niet liggen.

 

De tweede, de N Vision 74 is een pak groter en is in feite gebaseerd op de Pony Coupé-concept uit 1974. Al schiet er onderhuids hier nog maar heel weinig over. Zo is het een brandstofcelhybride wat betekent dat er én een batterij (62,4 kWh) en een brandstofcel op waterstof aanwezig is. Goed voor een gecombineerd vermogen van 680 pk en 900 Nm dankzij twee elektromotoren op de achterwielen. In theorie kom je hiermee zelfs meer dan 600 kilometer ver. Al zouden we met onze rijstijl en het plezier van zoveel kracht onder je rechtervoet hier ongetwijfeld wat kilometers mogen aftrekken.

Of deze modellen ooit in productie gaan? Wordt vervolgd.

 

You May Also Like

Aston Martin DBX zet aanval in op Porsche Cayenne

Opnieuw een iconisch merk op de SUV-markt Toen ‘Porsche-puristen’ op de barricades gingen staan ...

Tesla’s ‘Cheetah mode’, beestiger dan ‘Ludicrous mode‘!

Verre van een lui paard… Wie dacht dat Tesla met zijn ‘ludicrous mode‘ het vetste ...

Profile’s ludieke ‘doppenactie’ spoort aan regelmatig de banden te checken

‘Kijk uit je doppen!’ Onder die noemer adviseert Profile deze maand automobilisten om hun ...