Zoekt hij nog een adoptiekindje?
Gemiddeld heeft een Bugatti-klant een garage met tweeënveertig auto’s en ondanks het exclusieve speeltjes zijn, meer dan één Bugatti. Vaak eentje om in onberispelijke staat in hun garage te kunnen houden en een tweede exemplaar om mee rond te toeren.
Een gepassioneerde autoverzamelaar uit Frankrijk doet er nog een schepje bovenop. Na een bezoekje aan het hoofdgebouw van het Franse merk in Molsheim kocht hij er ineens acht. Niet alleen voor zichzelf, zes daarvan voor zijn kinderen.
Bij Bugatti, die toch wel wat gewoon zijn, spreken ze van een nooit geziene ervaring. Kleine kanttekening, de zes Bugatti’s voor zijn kinderen waren geen 8,0-liter W16 met vier turbo’s onder de motorkap, wel zes Bugatti’s Baby II afgewerkt in oranje, wit, groen, geel, rood en blauw. Het zijn replica’s van de Bugatti Baby, die Ettore Bugatti in 1926 voor zijn zoon Roland bouwde en waarvan ook hier slechts vijfhonderd stuks van zijn gemaakt. Ze hebben een elektrische aandrijflijn die je zo’n 50 kilometer ver brengen en kosten zo’n 300.000 euro per stuk. Ideaal vervoermiddel van Plage de Pampelonne naar de jachthaven van Saint-Tropez en terug dus.
De twee ‘grote’ exemplaren zijn van een ander kaliber. Zo werden de sleutels overhandigd van een Bugatti Chiron Super Sport 300+ en een Bugatti Veyron Sport Vitesse World Record Edition, beperkt tot 8 stuks. Beide bolides hebben een zwart-oranje uiterlijk, net zoals de exemplaren in de video’s hieronder.