Hier is de nieuwe BMW 7-reeks én i7

Luxe van de bovenste plank…

Grote (verlichte) nieren, zoals we die voor het eerst zagen op de M4 en M3… het begint een handelsmerk te worden bij BMW. Zo kan ook het nieuwe vlaggenschip niet aan grote zuiverende organen ontsnappen en zien we ze voor het eerst ook terug in de nieuwe 7-reeks. Dat was na de gesplitste koplampen zowat het eerste wat ons opviel aan de verder klassiek gebouwde en imposante zevende generatie van dit BMW’s luxueus model. En imposant is hij zeker met een lengte van 5,39m en 1,95m breedte.

Ook binnenin ademt deze nieuwe generatie ruimte en luxe uit. Hoogwaardige materialen, de nodige gadgets, een 12,3″ Curved Display en 14,9″ infotainmentsysteem, Head-Up Display mét Augmented View, Het multifunctionele Interaction Bar bedieningselement en een onuitputtelijke bron van veiligheidssystemen laten zien dat luxe, connectiviteit en veiligheid belangrijke peilers zijn om dikke, en dan niet alleen in de letterlijke zin, klanten te overtuigen te kiezen voor BMW.

En niet alleen wordt de bestuurder verwend, zo ook de passagiers. Zo is er naast het nodige comfort ook het nodige entertainment voorzien met dank aan het BMW Theatre Screen, een uitklapbaar 31,3” 8K panoramadisplay waar ze bij de plaatselijke UGC jaloers op kunnen zijn. Dit in combinatie met een snelle 5G dataverbinding en een B&W sound system laat je ‘YouTuben’ en Netflixen als een echte baas terwijl de zetels je lijf verwarmen, koelen of desgewenst zelfs masseren. Nu nog een 3D-bril en je waant jezelf ongetwijfeld in een attractie in Disneyland Parijs.

Genoeg entertainment, een BMW-rijder wilt ook gewoon rijden. Wat betekent dit onderhuids Wel, er zijn volgende uitvoeringen:
 i7 xDrive60 (zuiver elektrisch met twee elektromotoren). Goed voor 544 pk, een spurtje naar 100 in 4,7 seconden en een 101,7 kWh groot accupack dat een rijbereik (WLTP) van 625 km biedt. Laden kan de i7 aan maximaal 195 kW (DC) of 11 kW (AC).
– 740d xDrive (300 pk diesel met 48V mild hybride ondersteuning)
– 750e (490 pk) plug-in hybride
– M760e (571 pk) plug-in hybride

Als kers op de taart zou een i7 M70 xDrive met ruim 660 pk en 1.000 Nm de rangen vervoegen als ‘proper’ alternatief voor de sterke V12 die we kennen als M760Li.

Wanneer we hem mogen verwachten? Eind 2022. Prijzen zijn nog niet gekend maar zullen, net als zijn concurrenten (Mercedes S-klasse en EQS) makkelijk de zes cijfertjes halen.

 

 

You May Also Like

Voor u getest: McLaren OnePlus 7T Pro

Eentje voor in de hand in plaats van rechtervoet… We hebben het (helaas) niet ...

BMW trapt vandaag het Belgisch wielerseizoen af

De komende weken hebben we een date met onze zetel Dit weekend gaat het ...