Wij zijn klaar voor een roadtrip doorheen Europa
Hij is er, de zuiver elektrische ID.Buzz, oftewel de iconische Bulli overgoten in een hedendaags jasje die we op het Autosalon van Brussel in 2020 voor het eerst in levende lijve, als concept, al eens mochten aanschouwen.
De ID Buzz is zo een toevoeging op het bestaande gamma, ID.3, ID.4 en ID.5 en dan vooral eentje voor zij die houden van een iconische en vooral praktische wagen. Qua looks kunnen we deze aerodynamische jongen het best vergelijken met de nieuwe Multivan (T7) maar dan wel eentje met futuristische designelementen. Leuk aan de ID.Buzz is dat je ook hier kan kiezen voor duotone kleurstellingen en velgen.
En futuristisch is ook gelijk aan eigentijds. Zo is deze ID.Buzz uitgerust met de nieuwste snufjes, denk maar aan Matrix LED verlichting, Travel Assist, Park Assist Plus, infotainmentsysteem met DAB+ en draadloze Apple CarPlay/Android Auto connectiviteit, optionele LED sfeerverlichting in 30 (!) kleuren,…
We spraken al over aerodynamisch… dat is hij ook. Zo hebben ingenieurs prachtig werk geleverd om de ID.Buzz nog gestroomlijnder over het wegdek te klieven. Dit komt, uiteraard, het verbruik en dus ook het rijbereik ten goede.
Binnenin is het een en al ruimte. Zo zijn er vijf ruime zitplaatsen en volgt er later nog een verlengde XL-variant die tot zeven plaatsen zou kunnen bieden. De koffer biedt 1.121 liter aan ruimte dat je kan vergroten tot 2.205 liter zodra je de zetels platlegt.
Onderhuids vinden we een 204 pk (310 Nm) sterke elektromotor die de achterwielen bedient. Die moet je in staat stellen tot 145 km/u over de Autobahn te knotsen doorheen Europa. Hij rijbereik is nog niet gekend maar verwacht wordt dat dit ruim rond de 400km gaat liggen. Snelladen kan en brengt je in 30 minuten tot een volle stroombeurt. Ook interessant is het bi-directioneel laden waardoor je energie kan teruggeven aan bijvoorbeeld je huis of camper.
Lancering en prijszetting zijn voorzien later op het jaar. We houden jullie op de hoogte.