Logisch… hij komt ook uit de afdeling ‘Special Projects’
De Italianen met het steigerende paard uit Maranello hebben ook een speciale afdeling, niet bijster origineel ‘Special Projects’ genoemd. In tegenstelling tot hun naam, bouwen ze wel originele supersportwagens. Zo ook hier, met de BR20 die zijn roots kent in de Ferrari GTC4 Lusso, een Ferrari ‘shooting Brake’ die ondertussen niet meer in de catalogus staat.
In vergelijking met de GTC4 Lusso heeft deze BR20 geen achterbank en is het een echte tweezitter. Ondanks dit is deze elegante, doch agressieve sportieveling wel dik zeven centimeter langer gemaakt. Daar waar je aan de voorkant wel wat trekjes van zijn broertje herkent, is de derrière van deze Italiaanse schone helemaal hertekend.
Binnenin zien we typische klassieke Ferrari-details als bruin leder (Heritage Testa di Moro) met zilveren kruissteek, eiken details en, uiteraard, ook wat carbon elementen.
Onderhuids ligt een dikke V12. Wat deze in zijn mars heeft, dat is een goed bewaard geheim voor die ene gefortuneerde klant en de dames en heren bij Ferrari. Wat we wel weten is dat de atmosferische V12 in de GTC4 Lusso zo’n 610 steigerende paardjes op de vier wielen losliet. Dat het in deze ‘one-off’ een beetje meer mag zijn, daarvoor durven we onze handen zonder verpinken in het vuur steken.
Oh ja, nog een goed bewaard geheim… de prijs. Ook hier is met geen woord gerept. Al lijkt het ons minstens een paar ribben uit je lijf te kosten.