Nog sneller…
Geen Corvette zonder een Z06 en dus verwelkomt Chevrolet er dus ook eentje voor de C8-generatie. Of beter twee want je hebt de keuze tussen een coupé en een Roadster wiens uiterlijk, in vergelijking met een ‘gewone’ C8, net dat tikkeltje scherper, net dat beetje aerodynamischer en net dat tikkeltje lichter is met dank aan (optioneel) een pak meer gemonteerde elementen in koolstofvezel. Hij wordt aangedreven door een centraal gelegen atmosferische 5,5 liter LT6-V8 die we ook al terugvonden in de C8.R die dit jaar streed tijdens de 24 Uur van Le Mans.
Die krachtbron die een vermogen van 680 pk en een maximumkoppel van 625 Nm heeft houdt van toeren. Zo begint de naald pas te trillen bij 8.600 tpm. En wie veel toeren zegt, zegt ook een heerlijke racesound.
Op die racesound, uit vier centraal gemonteerde uitlaatpijpen, is het vooralsnog even wachten. Zo worden de eerste exemplaren verwacht midden 2022 in de VS en pas ten vroegste, als Europa zoveel geweld en uitstoot nog wel toelaat, pas hier in 2023.